HelenAh Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Hej! Här kommer riktiga newbiefrågor, sorry för det! Jag får inte förskottsinbetalningsmodulen att fungera på min webshop. Jag har fyllt i mina uppgifter under modul/betalningar, men alternativet kommer inte upp när man är i varukorgen. Jag får inte heller någon information under fraktsedlar när någon har lagt en order. Mycket knepigt. Leveransslipar ser inte ut att vara aktiverad, om det har med detta att göra. Vet dock inte var jag aktiverar dem. Tusen tack för hjälp! Jag sliter mitt hår här hemma... /Helen Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 gå in under backoffice, settingg, performance, stäng av cache o sätt på tvinga kompilering. kontrollera modulen så den är aktiv Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 för fråga 2. ändra status på odrarna till levererad för att få fram faktura o leveranslip Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenAh Posted June 21, 2012 Author Share Posted June 21, 2012 gå in under backoffice, settingg, performance, stäng av cache o sätt på tvinga kompilering. kontrollera modulen så den är aktiv TAck, jag ska testa. När ag tittade på performance fliken står det så här: Tvinga kompilering Ja Nej Detta tvingar Smarty att (om)kompilera mallarna vid varje anrop. Detta är användbart när du utvecklar eller felsöker. Det bör aldrig användas i produktionsmiljö. Cache: Ja Nej Bör vara aktivt förutom vid felsökning. Ska jag ändå göra som du sa? /Helen Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Ja, gör detta när du gör förändringar som skall träda i kraft direkt. När förändringen syns, slå tillbaks inställningarna, annars försämras prestandan kraftigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts