tokill4 Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 Hej! Jag vill ej att mina kunder ska kunna lägga varor i korgen om jag ej har de på lager!! Jag hade den inställningen innan, och kunder kunde inte köpa varor som jag inte har på lager. Nu vet jag inte hur jag ska ändra detta. jag har alldeles för många varor i butiken för att sitta o ändra en och en...Snälla!!! Behöver hjälp!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 Testa det enklaste först, att ändra inställning under Preferences->Products->"Allow ordering of out-of-stock products". Inställningen finns även på produkt-nivå. Ändras enklast direkt via databasen, ex. med phpMyAdmin. Gissar att fältet out_of_stock i products-tabellen styr detta. Denna sql-sats ändrar alla produkter: update ps_products set out_of_stock = 1; Jag gissar att värdet motsvarar inställningen 0="Deny orders", 1="Allow orders", 2="Default (enligt inställning i Preferences)" Ta en kopia på tabellen innan du gör någon ändring 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokill4 Posted June 19, 2012 Author Share Posted June 19, 2012 Tack så mycket för hjälpen! det var det enklaste ju. Vet inte hur jag kunde missa det när jag kollade igenom alla funktioner. =)!!! MVH www.tokill4.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts