Madeliefke Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 (edited) In de afgelopen weken heb ik herhaaldelijk mailtjes van klanten ontvangen die aangaven niet te kunnen inloggen. Indien dan maar het wachtwoord wordt opgevraagd en opnieuw wordt geprobeerd lukt dat helaas ook niet. Echter als ze dan als gast willen inloggen krijgen ze de melding dat het e-mailadres al bestaat. De klant kan dus alleen met een ander adres opnieuw een bestelling plaatsen. Heel vervelend. Wie weet waar dit aan ligt (er van uitgaande dat klant de juiste gegevens in vult)? Edited June 17, 2012 by Madeliefke (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 We hebben dit probleem wel eens vaker gehad en kunnen dit oplossen als je me even een DM stuurt. Dan kunnen we kijken wat we kunnen doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madeliefke Posted June 3, 2012 Author Share Posted June 3, 2012 Ik ben nog steeds op zoek naar iemand die een oplossing weet Graag geen acquisitie n.a.v. geplaatste posts, maar gewoon via forum reactie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 Beste Madeliefke, Ik heb contact met je gehad toch? Wij kunnen dit z.s.m. voor je oplossen. Gr Kay Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madeliefke Posted June 3, 2012 Author Share Posted June 3, 2012 Beste Kay, Zoals ik al eerder in de mail heb geantwoord wil ik niet betalen voor een antwoord.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKJV Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Is er iets aan je webshop veranderd waardoor deze problemen zijn ontstaan? Heb je bijv. prestashop geupdate of nieuwe modules geinstalleerd? Meestal ontstaan dit soort problemen niet uit het niets namelijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madeliefke Posted June 11, 2012 Author Share Posted June 11, 2012 Sowieso doen wij geen updates ivm de vele aanpassingen die zijn doorgevoerd. En nee, m.u.v. het inschakelen van Sofort Banking en MrCash zijn er geen modules geïnstalleerd, danwel aangepast... Ben ook benieuwd of er niet meer zijn die dit probleem wel eens gehad hebben.... Inmiddels weet ik van 9 klanten (die dus graag weer wilden bestellen) dat het ze niet lukt in te loggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 Het lijkt erop dat er zo geen oplossing komt, mijn aanbod geld echter nog steeds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smiles Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 (edited) Off topic: On 6/11/2012 at 6:02 PM, djkavaa said: Het lijkt erop dat er zo geen oplossing komt, mijn aanbod geld echter nog steeds. Plaats je antwoord dan ff! Opnieuw reageren is een beetje zinloos zeker na de eerdere antwoorden van topic starter gelezen hebt en acquisitie niet op prijs wordt gesteld. On topic: Heb je de klant perongelijk verwijderd met als optie dat deze niet meer opnieuw geregistreed kan worden? Klant verwijderen uit de DB en opnieuw proberen? Edited June 13, 2012 by Smiles (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Dit zit toch wel wat dieper en is bij iedereen anders dus kan ik hier niet vraag en antwoord gaan spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Pastoor Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Sorry maar als iemand aangeeft dat men niet wil betalen voor antwoord met je dat toch respecteren en niet nog een keer jezelf aanbieden? Hoe goed bedoeld ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Klopt ik ga er nu toch ook niet meer op in. Mocht het nodig zijn dan horen we het vanzelf wel. Aangezien het risicovol is. Maar goed als iemand zo een oplossing uit de mouw schud geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madeliefke Posted June 15, 2012 Author Share Posted June 15, 2012 Wat ik nu doe is als de klant het meldt ik het e-mailadres verander in een fictief Madeliefke adres. De klant kan dan weer gewoon met zijn e-mailadres bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telesight Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 @Madeliefke Heb je je vraag al op de het engelse forum gesteld? De gemeenschap die je vraag zou kunnen beantwoorden is daar natuurlijk veel groter dan het Nederlandse aandeel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madeliefke Posted June 15, 2012 Author Share Posted June 15, 2012 Dank voor je reactie @Telesight. Nee, nog niet. Zal mijn man vanavond even vragen dat te doen, met de juiste benamingen in het Engels... Hij heeft de site voor mij gebouwd en ook al gekeken wat het zou kunnen zijn; echter nog niet het probleem kunnen vinden. En klanten verwijderen die ook niet meer mogen inloggen heb ik nog niet gedaan (niet nodig geweest). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Lijkt er toch op dat er iets fout zit in de bestanden en de database... Veel zoekwerk dus... draai je op de nieuwe versie? zo nee als je nog op een dermate oude versie draait kan het dus ook een hack zijn.... Be Aware Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madeliefke Posted June 15, 2012 Author Share Posted June 15, 2012 Waar wij overigens een paar weken geleden wel 'last' van hebben gehad is dat 'Msn-bots' steeds winkelmandjes aan het vullen was. Uiteindelijk heeft mijn man een aantal IP adressen geblokkeerd. Weet niet of dit ermee te maken heeft. Ik heb 1.4.1.0. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Dat zou zo maar eens kunnen, de versie waar je mee werkt licht ook heel wat achter aangezien we nu al bij 1.4.8 zitten. Dit kan er dus ook mee te maken hebben. Vandaar dat het oplossen van het probleem niet zo makkelijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telesight Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 @Madeliefke Als ik moet helpen met engelse begrippen dan hoor ik het wel. Stuur maar een pm en dan componeer ik wel een vraag ... gratis Als ze hebben gerommeld met je database dan wordt het wat lastiger, dat vraagt wat meer kennis dan alleen een winkel kunnen aanpassen. Bijwerken naar een nieuwere versie is een optie, let wel versie 1.5 is "bijna" stabiel, deze versie zou je dan ook in overweging kunnen nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Let er dan ook even op dat het upgraden van een winkel ook niet even op upgrade klikken is! Want dit brengt wijzigingen mee in het theme en de werking van je webwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madeliefke Posted June 17, 2012 Author Share Posted June 17, 2012 (edited) Het probleem hebben we inmiddels gelukkig zelf kunnen opgelossen... Edited June 17, 2012 by Madeliefke (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKJV Posted June 17, 2012 Share Posted June 17, 2012 Mooi dat je probleem is opgelost! Maar zou je kunnen toelichten wat de oorzaak en oplossing van je probleem is? Dat kan nuttig zijn voor anderen met soortgelijke problemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts