johannesw Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Insåg att jag inte haft helt koll på hur mina orderbekräftelser skickas. Om jag enablar mail på "betalning godkänd" då går det ut två mail till kunden, ett där det står "betalning godkänd" och ett där det står "orderbekräftelse", ett hade kanske varit nog, tar jag bort mail alert på "betalning godkänd" så kommer inget mail till kunden. Hur har ni det där? Hur fixar man till så att kunden får ett mail? /johannes Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik@e30 Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Under Orders/Statuses Kan du ställa in vilka mail som ska skickas, Jag har tagit bort alla & kommer skicka manuell bekräftelse Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannesw Posted May 26, 2012 Author Share Posted May 26, 2012 Precis, men där har jag lagt att på "betalning godkänd" som kommer på alla ok ordrar så ska den skicka iväg ett mail med mall order_conf där jag har mitt confirm-mail. Men då skickar den två mail, en korrekt och en där bara templaten skickas utan värden med variablerna i ist, ser ju asmupp ut. vet inte varför den knasar så Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik@e30 Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Jag antar att du har rensat i mappen vart filen ligger på hotellet så de inte finns 2 med liknande filnamn som den driver iväg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts