cronberg Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Någon som knåpat ihop en modul för pricerunner?Prestaworks gratismodul för prisjakt är kanon :-)Ni som kan, så finns info om hur filen ska vara uppbyggd här:http://www.pricerunner.se/listningsinstruktioner.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Prova denna och se om den funkar bra. pricerunner.zip Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohsart Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Hittade denna och motsvarande för prisjakt...Den för prisjakt funkade fint (tror jag iaf) men den här nitar.Se http://mohsart.se/pricerunner.php(Jag har inte matat in ISBN-nr än)/Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohsart Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Verkar som att htmlspecialchars() på Manufacturer löste det. Hade ett '&' i en "Manufacturer"/Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
fnulhatt Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 Hejsan. Ni får ursäkta en nybörjare. Så just nu måste jag erkänna att jag inte fattar någonting...Ok.. Så tex. pricerunner.php lägger jag på min server. Men hur känner den av mina olika priser och produkter i min webshop? (Kör senaste prestashop. Det va änna kärlek vid första ögonkastet).Ett stort tack på förhand.. /JD-------------------------------www.waynorth.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 Pricerunner laddar sidan pricerunner.php med jämna mellanrum. Scriptet plockar ut produktdata med priser från din databas och presenterar i ett format som Pricerunner tolkar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fnulhatt Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 Ahhh... Så pricerunner.php läser av webshoppen när den anropas. Och behöver inte ställas in?Eller? : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 Rätt Link to comment Share on other sites More sharing options...
fnulhatt Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 Underbart.. : ) Tack allihopa... Någon som jag kan skicka ett glassogram eller nåt?Jippeee... : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 Skulle väl vara Prestaworks då Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohsart Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 Pricerunner är extremt dåliga på att ta in nya produkter dock. Jag har uppskattningsvis 20-30 leverantörer som de totalt ignorerat, och därmed inte listar produkterna. Trots en väl fungerande sida för import av dem.Det är inte enbart men mest böcker de är kinkiga med, de har den märkliga regeln att finns inte boken i vårt register så finns den inte. Jag har försökt ta reda på hur man kommer runt denna knut men inte hittat nån lösning Link to comment Share on other sites More sharing options...
fnulhatt Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 Kan inte det ha sin förklaring i att de vill ha ett företag först som går med att betala 2kr / klick som vill att folk ska köpa "rosa bananer". Tro fasen att de kommer lägga in rosa bananer. För du har gratis varianten eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fnulhatt Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 Funkar ni prisfilerna från prestasworks. Skall de få ett glassogram eller en tårta.. : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts