Prestawise Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 (edited) For at gøre din prestashop mere SEO venlig, er det en rigtig god ide at begive sig ud i at lave unikke sidetitler (meta title). Din sidetitel skal maksimum indeholde 67 tegn (inkl. mellemrum) ellers benytter Google sig af retten til selv at vælge hvor der klippes i teksten. Af en eller anden mærkelig årsag har PrestaShop valgt at dit shopnavn skal standard være en del af din sidetitel - dvs. at du mister nogen tegn du kunne bruge til noget mere fornuftigt. Find classes/Tools.php - søg og slet følgende kode: .' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME') Edited May 18, 2012 by Napz (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Det er nu kun 67tegn, men ellers er det ganske sandt og en fornuftig rettelse! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted May 18, 2012 Author Share Posted May 18, 2012 Det er hermed rettet.. Mener dog at have læst et sted at de nu brugte op imod 70 tegn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rtracing Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 For at gøre din prestashop mere SEO venlig, er det en rigtig god ide at begive sig ud i at lave unikke sidetitler (meta title). Din sidetitel skal maksimum indeholde 67 tegn (inkl. mellemrum) ellers benytter Google sig af retten til selv at vælge hvor der klippes i teksten. Af en eller anden mærkelig årsag har PrestaShop valgt at dit shopnavn skal standard være en del af din sidetitel - dvs. at du mister nogen tegn du kunne bruge til noget mere fornuftigt. Find classes/Tools.php - søg og slet følgende kode: .' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME') Er det hele denne streng .' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME') der skal slettes på alle de linjer den finder? Jeg får bare blank side når jeg sletter dem?? Hvad gør jeg forkert? /Ronni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted December 3, 2012 Author Share Posted December 3, 2012 Så sletter du nok de forkerte linjer.. Er du sikker på alt du sletter er præcis identisk med den kode jeg har skrevet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rtracing Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Hej Napz Du har ret, jeg slettede også det der er markeret med rødt. Tak for hjælpen. Jeg sletter .' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME') i disse linjer i "classes/tools.php" Line 689: $row['meta_title'] = $title.$row['meta_title'].(!empty($page_number) ? ' ('.$page_number.')' : '').' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME'); Line 691: $row['meta_title'] = $row['name'].(!empty($page_number) ? ' ('.$page_number.')' : '').' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME'); Line 694: $row['meta_title'] = $title.(!empty($page_number) ? ' ('.$page_number.')' : '').' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME'); Line 733: $row['meta_title'] = $row['meta_title'].' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME'); Line 747: $row['meta_title'] = $row['meta_title'].' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME'); Line 761: $row['meta_title'] = $row['meta_title'].' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME'); Line 781: $ret['meta_title'] = isset($metas['title']) && $metas['title'] ? $metas['title'].' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME') : Configuration::get('PS_SHOP_NAME'); Line 793: $metaTags['meta_title'] = $defaultValue.' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME'); Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted December 3, 2012 Author Share Posted December 3, 2012 Velbekomme Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSkovmose Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Jeg gætter på, at det må være for 1.4.* versioner? Kan ikke lige finde noget af det i 1.5.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted December 4, 2012 Author Share Posted December 4, 2012 Kender ikke noget til 1.5 - så det er en mulighed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homeshop.dk Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Tak for det Napz - men har rettet som du skriver i min prestashop (1.4x) og det virker egentlig fint men ved ordre opdatering status går den i blank skærm efter ændring det samme gælder ved opdatering af varer osv. Har du et hint Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted February 19, 2013 Author Share Posted February 19, 2013 Hej Homeshop. Er du sikker på du kun har slettet nøjagtig denne kode i din fil? .' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME') Der er noget kode der ligner meget, men fucker shoppen op, hvis det bliver slettet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homeshop.dk Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Har slettet ovenstående ja men i alle linier hvor de forekommer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts