Studio1one Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Hoppas det finns någon som har bra koll på hur själva bild hanterings funktionen i PS fungerar? När jag laddar upp en bild (header) för en produkt kategori och ställt in att den skall vara 600 x 200 i backoffice. Då kommer den upp snyggt som det ska, men sen så är denna även kopplad till Tummarna på den sida man ser alla underkategorier, och där ser den ut som skit. då denna del är gjord i 80x80 pxl så blir den stora 600x200 bilden totalt fel. Sen fick jag tipset om att regenerera miniatyrer men då när jag gör det får jag ett fel meddelande: (Kan inte skriva ingen bild bild till (categories) bilder mappen. Kontrollera mappens skrivar behörigheter.) Någon som har ett bra tips på detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Pellets Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Är det inte att den menar att du inte givit skrivrättigheter till img-mappen?? tex. 755 alt. 777 MVH//MrPellets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Studio1one Posted May 8, 2012 Author Share Posted May 8, 2012 Njeaaaa, fast jag har kollat de och den är på 755 och får samma fel ändå. :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Pellets Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Då prova man att ändra till 777. vissa hotell räcker det inte med 755..och hela mappen med underkataloger Man kan ju alltid ändra tillbaka..:-). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Studio1one Posted May 9, 2012 Author Share Posted May 9, 2012 Då prova man att ändra till 777. vissa hotell räcker det inte med 755..och hela mappen med underkataloger Man kan ju alltid ändra tillbaka..:-). Nope!!! funkar inte det heller :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts