Steffen Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 (edited) Hej alle Jeg har netop åbnet for Europæiske kunder og dermed en engelsk oversættelse. Men CMS blokken er helt skæv, når man vælger engelsk sprog. Der er to overskrifter med "HOME" hvoraf den ene linker til "Our Stores" som er slået fra alle steder i BO - såvidt jeg ved. Er der nogen som ved hvordan jeg fjerner disse 3 mærkelige links? http://www.nondo.dk Jeg takker for alle svar! Løsning: Jeg skiftede admin-sproget i BO og kunne ændre den engelske del af CMS-blokken under "Moduler". Udpenslet i post #12 Edited June 11, 2012 by Nondo (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 Du må have to CMS-blokke aktiveret? Dét med at fjerne Our stores har jeg også haft problemer med. Løsningen er, at du skal vælge dem fra, så til og så fra igen (det løste i hvert fald problemet, da jeg havde det). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted April 27, 2012 Author Share Posted April 27, 2012 Ja, det skulle man tro.. Men ville den så ikke også vise det samme på den danske oversættelse? Når jeg kører "Live-edit" vises alle 3 overskrifter som én blok ... Det er garanteret fordi der er sket en eller anden fejl, da jeg ved jeg tidligere har slettet 1 blok eller 2. Kan det være det hænger fast i databasen et sted? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 Har du prøvet at slette cache i shoppen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted April 27, 2012 Author Share Posted April 27, 2012 Hvordan gør jeg det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 /tools/smarty/compile slet alt undtagen index.php - hos nogle webhoteller kan du også sætte den til at gøre det i BO under Indstillinger - Performance - Force Compile Ja (skal kun være slået til under udvikling af shoppen) og samme sted kan du sætte Cache til at være Nej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted April 27, 2012 Author Share Posted April 27, 2012 Det hjalp ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 28, 2012 Share Posted April 28, 2012 Øv - kan nok ikke rigtig komme nærmere på en løsning uden at se dit BO og indstillinger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted April 28, 2012 Author Share Posted April 28, 2012 Jeg har sendt dig adgangskode, så du kan tage et kig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 28, 2012 Share Posted April 28, 2012 Som du også selv skriver, er der en blok der "hænger" fast et sted - som lovet i PB kommer hermed skærmdump over, hvad jeg mener Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted May 3, 2012 Author Share Posted May 3, 2012 Jeg må lige kigge lidt på det med databasen, men fatter ikke ret meget af MySQL... Jeg vender lige tilbage til dette emne senere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted June 11, 2012 Author Share Posted June 11, 2012 Det slog mig pludselig hvordan problemet løses: I Back Office: Vælg fanen "Employees". Vælg Engelsk under din admin-bruger og gem. Gå til "Modules" og vælg CMS BLOCK Her står de to uønskede overskrifter "HOME", som blot slettes. Problem løst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts