Jump to content

Lagersaldo problem Hur hanterar man detta!

Mr Pellets

Recommended Posts

Hade en del problem med siten för en vecka sedan, och upptäckte idag att jag fått problem med lagersaldon osv. i Front office.

Jag har avaktiverat så att lager-antalet Ej skall visas i FO osv. det är ju helt ok. men har ju sedan tidigare lagt in en massa produkter utan att uppge saldo alls, eller bara låtit saldot vara ( 0 )Noll. Och att kunder kan lägga beställningar utan någon kännedom om något saldo.

Nu ser jag att detta kommer fram på alla produkter där som saldot är noll : Se Thumbnails längst ned.

(Notify me when available) Meddela mig när vara kommer in (typ)...Via mail. Hur blir jag av med detta meddelandet ???Det är ju OK (In stock) eller på svenska ( i lager), vilket kommer där om jag har ökat på lagret till tex. 10 st i lager.

Måste jag ändra alla mina produkter nu till ett antal XX st i lager för att slippa detta?? Eller finns det genväg där? eller någon funktion att stänga av just detta???

Eller är det att bita i sura äpplet och stansa om ca 250 produkter??

Tacksam för snabbt svar, om det finnes :)

post-269234-0-89004500-1334931076_thumb.png

post-269234-0-74942000-1334931792_thumb.png

Löst problemet. tog för lång tid för att vänta på svar här. Hittade felet nyss när jag letade efter modul för att slippa stansa om alla produkter med massa antal i lager.

Den här modulen orsakade detta, och ser inte trevligt ut för eventuella kunder att se, om man nu har varan på lager och vill sälja osv.

Modulen var den här: Epost larm

v2.2 av

PrestaShop

.

Men iaf..hoppas tipsen kan spara timma åt någon annan som råkar ut

för samma sak som jag fick..För jag har suttit i timmar med problemet :-(..

Ha en bra dag.