bogi Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Antag att jag säljer ett par skor i min butik. Standard är storlek 41, Färg brun och Standardförpackning Kan jag ordna så att kund kan välja följande: Standardpris enligt ovan är 500kr Storleksval Val 1 Storlek 41 pristillägg 0Kr Val 2 Storlek 43 pristillägg 20kr Val 3 Storlek 45 pristillägg 50kr Färgval Val 1 Brun tillägg 0kr Val 2 Svart tillägg 30kr Val 3 Röd tillägg 40kr Förpackning Val 1 Standard tillägg 0kr Val 2 Lyx tillägg 100kr Hittar bara att det fungerar med ett av dessa men ej alla 3 tillsammans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Jo, det ska fungera, attributen läggs upp som kombinationer, i det här fallet 18 st, där standard får 0 i tillägg och 45, röd och lyx får 50+40+100 i tillägg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Pellets Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Men visst är det så att man måste lägga in alla attribut, för sig? Typ 1 st färg. 1 st. storlek. osv...Färgen kan ju vara verkar ju som man kan välja färgskalan. en annars då..storlekmässigt . osv...blir ju en del extra jobb eller hur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 Det blir lite mindre jobb om du använder "Product combinations generator" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts