dragonfood Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Hallo ik heb mijn website met als host flexwebhosting (geen reclame-puur ter info). Via deze link; http://www.webshopstarter.com/shoppingcarts/how-to-install-prestashop-1-4/ heb ik gepoogd een prestashop online te krijgen maar .... Bij het installeren van mijn site ; http://www.dragonfood.biz/install/ krijg ik diverse foutmeldingen en ik loop nu echt vast. Wat moet ik doen om foutmeldingen als ; Write permissions on files and folders: en Write permissions on folders and subfolders/recursively: weer goed te krijgen er staan tig rode kruisjes ! Ik gebruik overigens ws_ftp pro om de zaak op het web te krijgen. Ben een echte leek, dus advies iemand ???? Groet, Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Hoi, Je moet oa de aangegeven mappen schrijfrechten geven 755 of anders 777 , weet je hoe dat met ws_ftp pro moet? ik gebruik die niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 Hallo ja ik weet hoe; de volgende mappen /config, /upload, /download, /tools /img, /mails, /modules, /themes/prestashop/lang, /translations heb ik schijfrechten gegeven nl 777 (de laatst genoemde rij daar hebben de subfolder 755) maar dan blijf ik die melding krijgen als ik via http://www.dragonfood.biz/install/ de webshop wil starten .. groet, Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 (edited) probeer eens een (sub)map met 777(ipv 755) kijken wat er gebeurt Edited March 31, 2012 by Frens (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 hallo als ik de subfolders van bijv. img wil veranderen van 755 naar 777 lukt dat dus niet. De map img is wel veranderd naar 777 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Hoeft ook niet de sub-mappen en map IMG staat nu goed zo met 755 en 777 probeer de map mails en submappen ook eens enz.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 bedoel je alle mappen ? of alleen deze ; /config, /upload, /download, /tools /img, /mails, /modules, /themes/prestashop/lang, /translations Deze mappen hebben nl alles al op 777 staan en de submappen staan op 755 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Het staat toch erbij in je installatie welke nog veranderd moeten worden (ROOD), ook is er aangegeven of het ook de submappen en bestanden betreft Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 concrete vraag dan even; welke mappen moet ik allemaal schijfrechten geven ( nl 777) ? alle mappen of ... ? En dan is het dus niet nodig om daarnaast nog alle submappen (dat zijn er trouwens veel !) apart nog te veranderen, want dat laatste dat gaat dus niet ? !!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 Okay met de opmerking in het Rood staat het aangegeven kom ik niet verder. Voorbeeld is de submap /tools/smarty/compile die kan ik gewoonweg niet veranderden, die blijft op 755 staan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 755 of 777 moet je uitproberen hangt oa van je hostingbedrijf af , maar bij img is het bij jou goed dus 755 zal wel kunnen @/tools/smarty/compile die is nu goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 En dan is het dus niet nodig om daarnaast nog alle submappen (dat zijn er trouwens veel !) apart nog te veranderen, want dat laatste dat gaat dus niet ? !!!! Soms heb je bij je FTP programma iets als een optie recursive,, of toepassen op alle submappen (oa FileZilla), dan worden de submappen ook meegenomen of je doet de rechten instellen via de admin van je host hier heb je de optie recursive meestal wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 thanks so far so good nu het volgende; Allowed to open external URLs ?PHP magic quotes option is off (recommended) ? anyone ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 PHP settings (for assistance, ask your hosting provider): - Allowed to open external URLs - PHP magic quotes option is off (recommended) weet ik niet zoveel vanaf , verder de vraag of je hoster het op prijs stelt als je dit aanpast Je kan verder gaan of wachten op iemand met ervaring met deze meldingen, uiteindelijk zijn ze optioneel Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 nou het lijkt dan toch te lukken, als ik het goed begrepen heb moet je als laatste de folder, install verwijderen, is dat juist ? en wat er daarna gebeurt moet ik allemaal nog uitvinden. Een andere vraag is er ook een nederlandstalige tutorial, ik heb nu deze fase in het Engels moeten doorlopen, met hangen en wurgen is dit uiteindelijk wel geukt maar goed en nu .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 (edited) De install map moet je verwijderen...........zou ik nu zo kunnen aanpassen! NL tut. is er volgens mij niet ............maar wel dit forum. Hier vind je in elk geval wat info in NL http://dewebsmid.nl/...handleiding.pdf Edited March 31, 2012 by Frens (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 Bedankt tot zover, ik zal me deze komende week eens gaan verdiepen in de webshop, wellicht vind ik nog wat tutorials op het www. Verder nog een tip voor een nederlands-talige plug-inn ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Bij Tools/trancelations kun je het NL taalbestand importeren dat je hier http://www.prestasho...post__p__757180 kunt downloaden nl.gzip (Bij Taalpakket handmatig importeren gzip) of van de PS site kunt halen http://www.prestasho...en/translations Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Hallo het zip-bestand is gedownload en staat nu in de map maar dan zal het neem ik aan ook geupload worden...(?) Maar hoe krijg ik deze module in mijn admin.panel aan het draaien. Ben een complete leek, weet het sorry .. Waar moet ik zijn en wat te doen ? Een ander probleem is het logo op het front gedeelte daar staat nu een standaard prestahop logo (links boven), ik krijg dit niet anders. Elke keer als ik een ander logo wil uploaden dan krijg ik een foutmelding ? Groet, Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Hoi Over welke module gaat het of bedoel je het nl.gzip taalbestand , deze laatste is geen module maar zorgt alleen voor vertalen Foutmelding ..welke ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Hallo ja ik bedoel het het nl.gzip taalbestand. Ik weet niet zo goed wat te doen. a) uploaden via (in mijn geval) ws_ftp pro maar dan ... ? En over het logo ik krijg de volgende melding an error occurred during logo copy. Of moet ik eerst het logo wat ik gemaakt heb via ws_ftp pro uploaden alvorens ik hem via admin.panel wijzigen kan ? Groet, Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 oh ja nog vergeten, dat zip bestand heb ik dus in de map translations geplaatst maar nog niet uitgepakt ? Is dat nodig om vooraf te doen ? groet, Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Het gzip bestand kun je gewoon ergens opslaan op je pc dan bij tool/translations Taalpakket handmatig importeren het bestand selecteren en kies ,importeer Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 gzip bestand niet uitgepakt, handmatig geimporteerd, maar dan krijg ik deze melding; Archive cannot be extracted. ???? en nou ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Kijk hier eens, zal met je rechten ed te maken hebben http://www.prestashop.com/forums/index.php?/topic/144667-taal-installatie-problemen/page__view__findpost__p__697540 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 helaas ik krijg bij tools/languages het volgende; This language is NOT complete and cannot be used in the Front or Back Office because some files are missing. Translation files: /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/translations/nl/admin.php /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/translations/nl/errors.php /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/translations/nl/fields.php /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/translations/nl/pdf.php Theme files: /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/themes/prestashop/lang/nl.php Mail files: /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/lang.php /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/account.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/account.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/bankwire.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/bankwire.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/cheque.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/cheque.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/contact.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/contact.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/contact_form.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/contact_form.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/credit_slip.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/credit_slip.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/download_product.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/download_product.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/download-product.tpl /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/employee_password.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/employee_password.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/forward_msg.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/forward_msg.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/guest_to_customer.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/guest_to_customer.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/in_transit.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/in_transit.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/log_alert.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/log_alert.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/newsletter.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/newsletter.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/order_canceled.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/order_canceled.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/order_conf.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/order_conf.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/order_customer_comment.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/order_customer_comment.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/order_merchant_comment.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/order_merchant_comment.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/order_return_state.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/order_return_state.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/outofstock.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/outofstock.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/password.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/password.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/password_query.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/password_query.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/payment.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/payment.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/payment_error.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/payment_error.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/preparation.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/preparation.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/refund.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/refund.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/reply_msg.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/reply_msg.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/shipped.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/shipped.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/test.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/test.txt /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/voucher.html /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/mails/nl/voucher.txt dus ik loop vast, wat doe ik verkeerd ? Groet, Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Hij lijkt erop dat je een hoop bestanden mist Heb je bv een map mails/nl/ op je FTP ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Hallo ja en daar zie ik du / en / sp / fr en it maar geen nl ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Hallo ja en daar zie ik du / en / sp / fr en it maar geen nl ? Dat klopt , zijn de standaard talen die in PS staan de NL wordt aangemaakt als je een taalbestand importeert ..(als ik het nog goed heb), maar daar zit jij met een probleem edit Je zou in de map mails een map nl kunnen maken , daarin zet de dan de bestanden van bv de Duitse map dit kan je met de andere bestanden ook doen bv van /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/translations/nl/admin.php tussen oplossing maar zo kom je van die melding af Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 zo dank voor de tips, het wil allemaal best wel lukken. Sommige dingen via diverse omwegen maar okay.. het lukt. Wat ik alleen nog nergens goed omschreven heb kunnen vinden is het volgende; is het mogelijk om zonder templates te downloaden de achtergrondkleur van de webshop die standaard wit is te veranderen qua kleur of er een andere achtergrond in te plaatsen ? Nogmaals ik heb er geen kaas van gegeten dus een Jip en Janneke uitleg zou welkom zijn. Tweede vraag; hoe stel ik verzendkosten alla tpg post in ?? Met groet, Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 De achtergronkleur kun je veranderen in je map themes/je theme/css/global.css bij generic style ************************************************************************************************ */ body{ font:normal 11px/14px Arial, Verdana, sans-serif; color:#222; background:#fff ; } #fff staat voor wit #F00 voor rood enz anders google op html kleuren Je zult het bestand toch moeten kunnen aanpassen...downloaden Edit Dacht niet dat je vanuit de BO de bestanden kan benaderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Als ik kijk bij Beheersysteem Modules Themes dan scroll ik naar onderen en daar bij Thema's staat alleen 1 thema en dat is t standaard prestashop thema. je theme/css/global.css staat daar dus niet ? waar dan wel ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Nee dat moet je niet in de BO zoeken, je winkel bestaat oa uit mappen en bestanden , weet je waar die staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 ahaa ja t duurt ffkes maar dan valt t kwartje yes ik heb het nu nog ff googlen naar html kleuren bedankt maar weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 eeh toch nog ffkes is dat regel 554 ? of regel 15 bij body ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Het zal regel 15 zijn http://www.dragonfoo.../css/global.css body { background-color: white; font-size: 11px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Sans-Serif; color: #5d717e; text-align: center } edit background-color: white; hier kan je de kleur veranderen in bv #F00 (HEX. notatie), het kan ook met bepaalde kleur-namen waarvan white er een is! http://www.free-bird.nl/tut/html_kleur_tabel.htm 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 respect, het is gelukt. nu wil ik eigenlijk hetzelfde proberen maar dan met een achtergrond plaatje. Ik heb het volgende ingevoerd ; body { background:url{'../img/bg_asian14.png'}no-repeat; background-color: lightblue; maar dat plaatje asian.png dat laat ie dus mooi niet zien. Ook niet als ik de site opnieuw upload. Wat doe ik fout ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 background: url(../img/bg_asian14.png) no-repeat; Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 body { background: url(../img/bg_asian14.png) no-repeat; background-color: linen; font-size: 11px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Sans-Serif; color: #FAF0E6; text-align: center Heb het verandert in dit maar geen achtergrond plaatje, het plaatje zelf zit trouwens in de map img Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 niet aanwezig http://www.dragonfood.biz/img/bg_asian14.png voorbeeld..wel aanwezig http://www.dragonfood.biz/img/logo.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Hallo op mijn pagina http://www.dragonfood.biz/ mis ik ineens een plaatje ? onder de informatie rubriek is nu een leeg grijs vak ? Hoe zorg ik dat daar weer een plaatje komt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 no worries ik heb t al gefixed.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pollyphono Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Als je dan toch bezig bent, probeer dan de rest ook in Nederlands te zetten, en probeer vriendelijke url's in te schakelen ivm de zoekmachine vriendelijkheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 5, 2012 Author Share Posted April 5, 2012 Dank voor de reacties, ben er mee bezig en idd de vertaling van de "rest" moet nog komen. Komt goed, heb me vandaag eerst maar eens met de verzendkosten bezig gehouden .... Had een gratis module gevonden voor het wijzigen van het achtergrondplaatje, liep perfect maar nu ineens niet meer, nog even proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 Okay, so far so good. Maar nu (ben het even kwijt) de kwestie met het achtergrond plaatje is gefixed. Nu ben ik alleen vergeten (!) waar ik de teksten die in mijn rubriek informatie staan kan aanpassen.... waar staat dat ook weer ? Tevens de vraag over een topic die ik hier op dit forum tegenkwam, is het bij mijn module ook mogelijk om de producten uit mijn webshop naast elkaar te krijgen in plaats van onder elkaar ? greetz, Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 ah dom dom dom Beheersysteem Tools CMS daar staan de rubrieken voor informatie. okay maar is er een gratis module om de producten naast elkaar (bijv 3) te krijgen ? betaalde modules vind ik wel .. maar er moet ook een gratis module zijn, is die dan ook geschikt voor mijn gebruikte template. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 een opmerking over het tonen van producten naast elkaar, al lezend op google zag ik iets over een wijziging aanbrengen op product_list.css maar als css leek vraag ik me af. Wat dan te moeten veranderen ? Groet, Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 een opmerking over het tonen van producten naast elkaar, al lezend op google zag ik iets over een wijziging aanbrengen op product_list.css maar als css leek vraag ik me af. Wat dan te moeten veranderen ? Hoe de producten naast elkaar, wat wil je precies ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 producten staan nu allemaal onder elkaar een hele lange rij kan dat worden. Wat ik bedoel is niet 1 product horizontaal, maar bijv. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Die gratis module werkt niet waarschijnlijk niet (meer) heb al zoiets in verleden geprobeerd Je kan het ombouwen , maar moet je wel kennis hebben. Misschien een ander template,of je maakt wat sub-rubrieken Zie ook http://addons.prestashop.com/nl/front-office-features/1303-List-or-grid.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 okay bedankt dan worden het voorlopig subrubrieken.. andere vraag; de tekst die staat bij elke categorie wil ik markeren maar hoe doe ik dat ? Waarschijnlijk iets met css, kan iemand me vertellen hoe ? Ik bedoel dus net als bij meer informatie bij mijn producten op mijn website.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Waar bedoel je precies?welke tekst Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 Bij de rubriek Categories (waar kan ik trouwens die naam wijzigen ? Staat bijv; Dameskleding There are 3 products. Stijlvolle en trendy blouse tops Asian style voor alle gelegenheden. Houdt u er bij het bestellen rekening mee dat de verzendkosten kunnen worden gecorrigeerd, als uw bestelling niet per pakket hoeft te worden verzonden corrigeren wij de verzendkosten !! U wordt dan door ons gebeld danwel geinformeerd via email. De tekst die ik nu rood gemaakt heb wil ik dus markeren, maar hoe doe ik dat ? Groet, Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Categories vertalen / wijzigen bij tools / translations , even kijken bij welk onderdeel , zorg dat alle velden open zijn en gebruik de zoekfunctie van je browser Categories zal meerdere malen voorkomen zoek bij modules >> Block categories module ------------------------ aanpassen tekst je theme/css/category.css bij .content_scene_cat .cat_desc { font-size:12px; line-height:18px; bv; color:#FF0000; text-decoration:underline; } Overigens is de CSS in PS een grote troep .... Verder..wordt je site niet te druk/onoverzichtelijk ? maar goed smaken verschillen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 Dank voor je reactie te druk, ja misschien wel maar ik zal als het allemaal gedaan is er met een kritische blik naar kijken. Verder over het wijzigen van theme/css/category.css, dat lukt niet bij mij staat er het volgende in de map css / category.css /* category.tpl */ body#category #subcategories li { height: 136px; width: 108px; margin-right: 3px } div.cat_desc { margin: 0 1em } body#category div#subcategories .inline_list a img { display: inline } #category img#categoryImage { margin-top: 1em } ?? Waar plaats ik het ondertaande stukje tekst dan ? .content_scene_cat .cat_desc { font-size:12px; line-height:18px; bv; color:#FF0000; text-decoration:underline; } Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Je hebt een wat ander template Bij div.cat_desc { margin: 0 1em } (in je theme/css/category.css) maak je iets van als (voorbeeld andere color en tekst underline div.cat_desc { margin: 0 1em ; color:#FF0000;text-decoration:underline } zorg dat de waarde altijd met ; wordt afgesloten , bij de laatste hoeft dat niet. mag wel { selector eigenschap : waarde ; } { H1 color: #F00; } Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 an sich goed maar nu was de tekst onderstreept, ik bedoel de tekst markeren zoals je kunt in bijv. word ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Verander dit, in je theme/product.tpl ong regel 58 (div met de klasse category description) <div class="cat_desc">{$category->description}</div> in dit ; <div class="cat_desc"><p style="background-color:#FFFF00;">{$category->description}</p></div> uiteraard #FFFF00 aanpassen aan je wensen en zijn meerdere manieren , voor het gemak van jou doe ik het zo ( inline CSS ) . Hopelijk is dit wat je bedoelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 8, 2012 Author Share Posted April 8, 2012 goeie tip maar welk prog gebruik je om theme/product.tpl te bewerken ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Waar werk je nou mee ? Het simpelste is kladblok, notepad++ enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 Hallo vandaag weer lopen stoeien met prestashop. Dit maal ondervind ik problemen met vertalen , zip bestand uploaden lukt niet volledig, (Archiefbestand kan niet uitgepakt worden.) dus laat ik dan de vertalingen handmatig doen. De optie module vertalingen weigert echter dienst, ik krijg de overige modules wel geopend maar deze niet ? Iemand ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 De optie module vertalingen weigert echter dienst, ik krijg de overige modules wel geopend maar deze niet ? Iemand ??? Wat bedoel je hier precies ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 tools/translations en dan kan je vertalingen aanpassen kiezen, vervolgens kies ik voor de optie ; module vertalingen en dan gooit ie de webshop van de verbinding af. Terwijl als ik de andere opties selecteer dan functioneert alles wel ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 geen foutmelding? Zet in map config de file config.inc.php deze regel op on (de eerste regel) @ini_set('display_errors', 'on'); Heb je versie 1473 ? Je zal wel te weinig geheugen hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 PrestaShop™ 1.4.7.0 is de versie die ik heb en bedankt ik heb zojuist je aanwijzingen opgevolgd ben nu (ook dankzij jouw tip) de zaak aan het back-uppen en de aangepaste map aan t uploaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 en helaas wordt nog steeds de verbinding verbroken ondanks de aangebrachte wijziging Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 aangepaste map aan t uploaden. ??? onderstaande heeft niks met je probleem te maken , het programma geeft nu eventueel een foutmelding @ini_set('display_errors', 'on'); Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 nope sorry ik kan alle velden qua tekst aanpassen maar alleen bij de optie ; module vertalingen verbreekt om de 1 of andere reden de verbinding ?? Ik heb geen idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 het aantal expressies is bij de modules zeer hoog bv 4000 , door instellingen /beperkingen bij je hoster zal het programma dit niet aankunnen dit zou de fout kunnen verklaren je zou de overbodige modules kunnen wegdoen, of een upgrade naar versie 1473 waar alleen de geïnstalleerde modules voor vertaling in aanmerking komen en als het goed is krijg je dan ook een melding van probleem Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 okay en met een upgrade (hoe doe ik dat ?) ben ik dan niet alles wat ik tot nu toe heb ingevoerd kwijt ? Zou balen als ik weer from sctratch zou moeten beginnen .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Het hoeft niet ..............je kunt aan je hoster vragen of hij de limieten wat kan bijstellen of verwijder overbodige modulen maak een back-up database en bestanden zie http://www.prestashop.com/download/PrestaShop-Reference_Guide-Updating_PrestaShop-110530b-en.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 ik open zojuist modules en krijg een lange rij met warnings ? de eerste luidt Warning: file_put_contents(/home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/modules/dejala/config.xml) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/classes/Module.php on line 1117 en nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Dat je nu een waarschuwing ziet zal door dit komen @ini_set('display_errors', 'on'); dat was ook de bedoeling je hebt waarschijnlijk de schrijfrechten van bepaalde mappen/bestanden niet goed staan of een verkeerde "owner" Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 Dat je nu een waarschuwing ziet zal door dit komen (??) wat moet ik dan nu daar aan doen ? de schrijfrechten zijn gecontroleerd, nieuwe logingegevens opgevraagd want er is maar 1 owner en dat ben ik zelf ... Heel veel modules weggegooid maar nog geen verbetering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Dat je nu een waarschuwing ziet zal door dit komen (??) stond in post 73 verkeerde code in, nu aangepast Ik krijg een 'permission denied' bij het schrijven van bestanden? Verander de rechten van de directory (map) waarin u wilt schrijven naar 777 of 755 ------------------------------------------------------------------------------------------- Deze melding heeft toch betrekking op je rechten Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfood Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 Hallo ik heb even gekeken maar alle mappen hebben schrijfrechten (755 0f 777) wat bedoel je precies met; Ik krijg een 'permission denied' bij het schrijven van bestanden? Dat is wel de melding die ik krijg maar ik weet niet hoe dit te fixen op welke map/folder heeft dit overigens betrekking ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 wat bedoel je precies met;Ik krijg een 'permission denied' bij het schrijven van bestanden? Er staat een vraagteken achter , dus moet je als vraag lezen , gevolgd door een oplossing -------------------------------------------- ik heb een andere versie van pS,kun je hier niks uithalen ; Permission denied in /home/cakezooi/domains/dragonfood.biz/public_html/classes/Module.php on line 1117 waarschijnlijk moet je ook de bestanden in mappen controleren op rechten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts