FredrikGust Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Sitter och har kört fast på en fånig fråga som jag inte lyckas lösa som antagligen är väldigt enkel. Hur i hela världen får man fram textrutan på ordern där man kan ange spårningsnummer på paketet man skickat med Posten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Du måste ändra orderns status till "Skickad" (shipped). Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredrikGust Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 Jo, det var det jag förutsatte då det fanns olika typer av patchar för att göra det i annan status. Dyker inte upp någon ruta eller alternativ trots "rätt" status på ordern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Förutom rätt status måste du även ha lagt in ett värde i spårningsurl på fraktfirman som beställningen har. observera även att det inte går att lägga till detta i efterhand på fraktfirman utan det måste finnas sparat innan beställningen görs eftersom vid varje sparande av fraktfirma så ändras det interna id nr:et i databasen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredrikGust Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Förutom rätt status måste du även ha lagt in ett värde i spårningsurl på fraktfirman som beställningen har. observera även att det inte går att lägga till detta i efterhand på fraktfirman utan det måste finnas sparat innan beställningen görs eftersom vid varje sparande av fraktfirma så ändras det interna id nr:et i databasen. Tack! Jag testade på gamla beställningar som jag registrerat innan jag lagt in spårningsurl! Nu funkar det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts