Tintarella Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 Hej.Om man handlar för under 1000 kr ska man få en frakt på 150 kr, köper man för över 1000-2999 kr blir frakten 250 kr och slutligen, om man handlar för över 3000 kr, blir allt fraktfritt. Kan man ställa in detta i prestashop?Jag behöver även sätta att postförskott kostar 59 kr, om man väljer detta alternativ, men hur gör jag?Otroligt tacksam för svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 Du ställer in intervallerna för respektive transportör under Shipping->Price ranges. Sen anger du fraktpriserna under Shipping i rutan Fees. Prestaworks har en pf-modul du kan ladda ner här: http://www.prestaworks.com/payment-modules/8-cod-with-fee.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tintarella Posted April 4, 2009 Author Share Posted April 4, 2009 Finns en inbyggd PF-modul såg jag, behöver jag ändå byta till prestaworks? är den bättre? Hur ställer jag in en kostnad för att välja PF? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 Har inte sett någon inbyggd pf-modul, men förmodligen har du inte möjlighet att ställa in någon kostnad på den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tintarella Posted April 4, 2009 Author Share Posted April 4, 2009 Nej, precis...du har rätt.Hur tar man bort momsen på fraktkostnaden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 Du kan ju lägga in den utan moms... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tintarella Posted April 4, 2009 Author Share Posted April 4, 2009 Jag har inte paypal..men Betalningslogoblock v0.1 innehåller ändå paypal ikonen..någon aning om hur man får bort paypal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Förmodliigen får du ändra i motsvarande tpl-fil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts