DanielBN Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 har sat og kigget lidt i filerne fra epay, men syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget som ser rigtigt ud. jeg vil gerne kunne definere hvilket ordre id epay generer. lige pt ser det ret tilfældigt ud hvilket nr. mine ordre får. jeg ville gerne have sådan at epays ordre id består af tlf. nr efterfuldt af prestashops ordre nr eks: 12345678-45 kan dette lade sig gøre at ændre? og i så fald, er der nogle som ved hvor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Prestashops ordrenummer laves først efter betalingen er gennemført, så den ændring bliver svær. Men nummeret er ikke tilfældigt, det følger kundens kurvs ID. Tim Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted March 15, 2012 Author Share Posted March 15, 2012 kan må så ændre det, således den får tildelt kundens tlf efterfuldt af dato/tid eks 12345678-1503121253 altså "tlf-dato;måned;år;time;min" eller anden måde selv definere det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Måske du kan få glæde af at vise cart ID i ordreoversigten. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted March 16, 2012 Author Share Posted March 16, 2012 dette virker rigtig godt, er klart nemmere at se det nu, inde i "bo" det vi gerne vil, er den mail jeg modtager når en kunde laver en ny ordre der står der, "new order - 000021" i emnet dette nr er det faktiske ordre nr. som ordren har fået. men det nr som prestashop sender med til epay er kurvens id så i dette tilfælde er det "45" som sendes med til epay ville rigtig gerne hvis man kunne lave det så dette var samme nr og aller helst at det var kundens tlf nr efterfuldt af enten ordre id eller kurvens id har set lidt på mail skabelonen som blir afsendt og tænker det er her det skal ændres der står: Ordre: {order_name} placeret {date} Betaling: {payment} tænker det nok er "order_name" som skal ændres men hvad skal der stå for at den henter kurvens id, samt kundens tlf nr Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted March 16, 2012 Author Share Posted March 16, 2012 har selv fundet løsningen til at indsætte tlf nr. kopierede bare tlf linien som var længere nede i samme mail oversættelse, og indsatte den i toppen, dette virkede. men kan ikke få den til at hente kurvens id, hvad skriver jeg for at den henter denne info? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted March 16, 2012 Author Share Posted March 16, 2012 vil både have ændret der hvor der står: Ordre: {order_name} placeret {date} så der kommer til at stå kurvens id istedet for ordre id. men også i emne linien hvor der står new order - 000023 så dette bliver til kurvens id istedet for.. derudover vil jeg gerne at det som prestashop sender med over i epay bliver kurvens id efterfulgt af kundens tlf nr. nogle forslag til hvor dette rettes? og hvad man skriver? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts