Jikdor Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Sitter och ska översätta alla mail som prestashop skickar ut, upptäckte rätt snabbt hur drygt segt det var att sitta och göra översätta alla html filerna manuellt.. Är det någons som har dom på svenska och är villig att dela med sig? Är det för övrigt inte lite efterblivet att texten ligger direkt i html filerna sådär? Alla annan text i presta sparas ju i databasen så att språk lätt kan bytas... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Det finns mailfiler också för svenska, sök lite så hittar du nog. De flesta andra översättningar ligger också i filer, inte i databasen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxa Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Är ju inte så många filer så det går nog snabbast att bara knacka dem, så får du dem som du vill ha dem från början. Om du tar hem de som ligger här så dubbelkolla "order_canceled" låg "energibutiken" hårdkodat i den hehe Det låg även kvar "powered by prestashop" i de flesta mallar. Slutade med att jag gjorde om alla mallar för att passa med min butik och mina produkter. mvh /Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts