murre Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Hej! Jag är ny i prestashop och vill installera svenska språkpaketet. Ser att det inte finns för 1.47. Kan man använda 1.46 istället på prestashop 1.47 och fylla i det sista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Det ska funka alldeles utmärkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Pellets Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Hej Murre! Fungerade språkpaketet, mellan 1.4.6 -- 1.4.7?? Kan du dela med dig, är ju skitjobbigt att översätta om allt igen. Har på min andra site med 1.4.4 90 % översatt Och prova de att få över den i 1.4.7 Fick endast en lite del, som kom över. resten tomt, Skulle gärna vilja slippa att göra om hela översättningen igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Pellets Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Hej igen. Fick det mesta att fungera..körde över dem via FTP. One and One..mapp to mapp. Detta med importen på dem är ju helt kass..även export.. är vad jag tycker än så länge iaf. Den missar ju en massa eller tappar en massa den vägen...ingen aning vad det beror på..men iaf.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpis Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Hej igen. Fick det mesta att fungera..körde över dem via FTP. One and One..mapp to mapp. Detta med importen på dem är ju helt kass..även export.. är vad jag tycker än så länge iaf. Den missar ju en massa eller tappar en massa den vägen...ingen aning vad det beror på..men iaf.. Om du fört över dom på det sättet eftersom det "vanliga" inte fungerat. Så passa dig att redigera i e-post översättningarna via prestashop administratör systemet då börjar det bugga. Tänkte bara säga det eftersom jag fått uppleva det själv: Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Pellets Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 Tack för Tipset alpis... Skall se upp med detta..ta en backup innan jag gör nåt där :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenAh Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Förlåt för nybörjarfrågan... Men språkpaketet som ni pratar om - är det modulen som jag kan köpa för €30 (var det väl)? Jag har precis installerat Prestashop 1.4.7 lokalt och vill få allt i affären (categories etc.) på svenska. :-) /Helen Link to comment Share on other sites More sharing options...
jewellalw Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Agree with above Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Pellets Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Hej Helenah Jewellalw. Undrar vilket du menar som kostar 30 EUR. Iaf. är det translation i FO( Front Office) BO osv. översättning till svenska menar vi. Fick väl över det viktigaste till en början. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenAh Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Hm... är det ett paket manköper till? Jag menade det här: http://addons.prestashop.com/en/front-office-features/3922-google-translate-block.html /Helen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Studio1one Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Hej, jag har också en massa problem med språkfilen, det är första gången jag installerar en prestashop (men lär mig ) ;-) Och har installerat språkfilen, den finns på plats, och verkar synlig inuti admin där är allt grönt. Men när jag väljer att få den synlig i front end ELLER backend så händer nada!!! Man blir ju gråhårig på för tid ;-) //Patrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Studio1one Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Om du fört över dom på det sättet eftersom det "vanliga" inte fungerat. Så passa dig att redigera i e-post översättningarna via prestashop administratör systemet då börjar det bugga. Tänkte bara säga det eftersom jag fått uppleva det själv: Mvh Hur har det buggat? Jag har fått installera genom mapp för mapp, men vissa saker i backoffice är inte översatt (grrrrr) Alla flikar är fortfarande på engelska. Hur fixar man till det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts