CP-S Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Jag har ett problem att när man valt betalmetod i kassan och förmodligen ska få upp ett bekräftelsemeddelande dyker följande felmeddelande upp:Fel - följande e-post mall saknas: /customers/xxxxxxxx.se/xxxxxxxxx.se/httpd.www/webshop/modules/mailalerts/mails/se/new_order.txt.Samma på engelska:Error - The following email template is missing: /customers/xxxxxxxxxxxx.se/xxxxxxxxxxx.se/httpd.www/webshop/modules/mailalerts/mails/se/new_order.txtNågon som vet var problemet ligger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Kopiera mailalerts/mails/en och döp om kopian till se. Sen får du översätta filerna i katalogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CP-S Posted March 29, 2009 Author Share Posted March 29, 2009 Kopiera mailalerts/mails/en och döp om kopian till se. Sen får du översätta filerna i katalogen. Fick det att funka nu, tackar så mycket! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted April 1, 2009 Share Posted April 1, 2009 Gäller inte direkt samma sak som ni pratar om men, Hade ni några problem med mailen från kontakt formuläret eller vid skickning från själva ordrarna från backoffice?Inga mail kommer fram hur jag än gör just nu... vilket renderar webbshoppen oanvändbar.Tacksam för svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
CP-S Posted April 1, 2009 Author Share Posted April 1, 2009 Gäller inte direkt samma sak som ni pratar om men, Hade ni några problem med mailen från kontakt formuläret eller vid skickning från själva ordrarna från backoffice?Inga mail kommer fram hur jag än gör just nu... vilket renderar webbshoppen oanvändbar.Tacksam för svar! Jag har inga problem med att skicka ifrån kontaktformuläret i webshopen. Använder du PHP mail funktionen eller har du ställt in egna parametrar för det? Dubbelkolla annars så att det är ibockat att du ska använda PHP mail funktionen så kan du ju kolla så att det funkar med det i alla fall. Finns under Preferences/email i backoffice.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted April 1, 2009 Share Posted April 1, 2009 Prövat med både smtp inställningar till flera mail tillsammans med PHP mail funktionen... :/Några tips på vad som kan vara galet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted April 1, 2009 Share Posted April 1, 2009 Kolla eventuella felloggar på servern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts