Prestafan1234 Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Jeg har forgæves forsøgt at finde det sted, hvor subject (eller emne) i mails kan findes. I mine sprogfiler står der f.eks. "Ny ordre", men når kunden får mailen står der "Order confirmation". Problemet er opstået efter opgradering til version 1.4, hvor man også kan rette mailskabeloner i BO. Når jeg gør dette, ryger al min formatering, så jeg retter stadig direkte i html-filerne, men her angives der jo ikke noget emne for mailen. Er der nogen der ved, hvor jeg finder dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Hej Prestafan1234 Har du kigget i mail/da/lang.php? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 24, 2012 Author Share Posted February 24, 2012 Det har jeg nu:-) og fandt Order confirmation, så den er rettet. Så mangler jeg blot at finde New Order et sted (men knap så vigtig, da kunden ikke ser denne). Underligt når jeg utallige steder kan se Ny ordre og ingen engelsk tekst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Lol syntes ikke du er så skarp som du plejer at være. Kik i mailalerts modul aupino Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 25, 2012 Author Share Posted February 25, 2012 @Aupino - jeg synes heller ikke, jeg er så skarp, som jeg plejer;-) I modules/mailalerts/mails/da står bl.a. <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/strict.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> <title>[b][b]{shop_name} Ny ordre[/b][/b]</title> </head> <body> og det ser ud som vedhæftede som sagt har jeg været slavisk igennem alle filer, og alle steder står der Ny ordre. Men der må jo være et eller andet sted, jeg har overset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 I min står det sådan her <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> <title>[{shop_name}] Ny ordre</title> </head> Prøv det og så lige huske at kører forcecompile inden... Ved ikke om det kan være de der tags der kan være dit problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 25, 2012 Author Share Posted February 25, 2012 Jeg ved faktisk ikke, hvor de bold-koder kommer fra - jeg mindes ikke at have sat dem ind. Men jeg prøver da lige at fjerne dem og se, om det gør udfaldet. Mht. cachede filer, så sletter jeg dem jævnligt i forbindelse med andre rettelser, så de er i sig selv ikke problemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Title-tagget bruges ikke til noget i forbindelse med e-mails. Oversættelsen for "Ny ordre" findes i modules/mailalerts/da.php. Der er imidlertid en fejl i modules/mailalerts/mailalerts.php. Du skal ændre: $subject = $this->l('New order', (int)$id_lang).' - '.sprintf('%06d', $order->id); til: $subject = $this->l('New order', false, (int)$id_lang).' - '.sprintf('%06d', $order->id); /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 26, 2012 Author Share Posted February 26, 2012 Tak Kjeld - men linien findes ikke i min fil. Der er kun linier der starter med mailalerts ikke nogen med subject. Jeg har i øvrigt stadig en dk.php - dem har jeg flere steder, sikkert fra da min shop kørte version 1.2. Jeg prøvede at slette dem på et tidspunkt, men så kunne der ikke udskrives følgesedler. Så det er jo garanteret et eller andet mismask i forbindelse med opgraderingerne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Kører du ikke version 1.4.7.0? Så er det linie 188 i modules/mailalerts/mailalerts.php, du skal kikke i. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 26, 2012 Author Share Posted February 26, 2012 Nej, jeg kører version 1.4.4 - har også kigget i mailalerts.php og der står koden heller ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 I version 1.4.4.1 er det også linie 188. Du skal rette: $subject = $this->l('New order', $id_lang); til: $subject = $this->l('New order', false, $id_lang); /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 26, 2012 Author Share Posted February 26, 2012 Jeg må jo være kodeblind - men nu fandt jeg det - tusind tak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts