olesen Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Hej Alle Når jeg forsøger at aktivere "Brugervenlig URL" kommer der en "/da/" på sidens url... Det vil sige at http://www.nordsmark.com/ ændres til http://www.nordsmark.com/da/ og sidens kan ikke mere :-( Hvis jeg så prøver at generer en ny .htaccess-fil bliver jeg også udelukket fra sidens admin side.... Jeg køre PrestaShop 1.4.6.2 Har i en ide til hvad det skyldes.... ?? På forhånd tak! //m.olezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Det burde virke. Du kan prøve at nøjes med at have et sprog aktivt, så slipper du for "/da/" i URL'en. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
olesen Posted February 23, 2012 Author Share Posted February 23, 2012 Hej Tak for svaret... :-) Det vil jeg prøve. //M.Olesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
olesen Posted February 23, 2012 Author Share Posted February 23, 2012 Hej Svaret fra Keld virkede på at /da/ nu er væk.... Men hvis jeg så prøver at generer en ny .htaccess-fil bliver jeg også udelukket fra siden inkl. admin siden.... :-( Så jeg må sikkert stadig gøre et eller andet galt..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
olesen Posted February 23, 2012 Author Share Posted February 23, 2012 .htacess filen ser sådan her ud. # .htaccess automaticaly generated by PrestaShop e-commerce open-source solution # WARNING: PLEASE DO NOT MODIFY THIS FILE MANUALLY. IF NECESSARY, ADD YOUR SPECIFIC CONFIGURATION WITH THE HTACCESS GENERATOR IN BACK OFFICE # http://www.prestashop.com - http://www.prestashop.com/forums <IfModule mod_rewrite.c> # URL rewriting module activation RewriteEngine on # URL rewriting rules RewriteRule ^api/?(.*)$ /webservice/dispatcher.php?url=$1 [QSA,L] RewriteRule ^([a-z0-9]+)\-([a-z0-9]+)(\-[_a-zA-Z0-9-]*)/[_a-zA-Z0-9-]*\.jpg$ /img/p/$1-$2$3.jpg [L] RewriteRule ^([0-9]+)\-([0-9]+)/[_a-zA-Z0-9-]*\.jpg$ /img/p/$1-$2.jpg [L] RewriteRule ^([0-9])(\-[_a-zA-Z0-9-]*)?/[_a-zA-Z0-9-]*\.jpg$ /img/p/$1/$1$2.jpg [L] RewriteRule ^([0-9])([0-9])(\-[_a-zA-Z0-9-]*)?/[_a-zA-Z0-9-]*\.jpg$ /img/p/$1/$2/$1$2$3.jpg [L] RewriteRule ^([0-9])([0-9])([0-9])(\-[_a-zA-Z0-9-]*)?/[_a-zA-Z0-9-]*\.jpg$ /img/p/$1/$2/$3/$1$2$3$4.jpg [L] RewriteRule ^([0-9])([0-9])([0-9])([0-9])(\-[_a-zA-Z0-9-]*)?/[_a-zA-Z0-9-]*\.jpg$ /img/p/$1/$2/$3/$4/$1$2$3$4$5.jpg [L] RewriteRule ^([0-9])([0-9])([0-9])([0-9])([0-9])(\-[_a-zA-Z0-9-]*)?/[_a-zA-Z0-9-]*\.jpg$ /img/p/$1/$2/$3/$4/$5/$1$2$3$4$5$6.jpg [L] RewriteRule ^([0-9])([0-9])([0-9])([0-9])([0-9])([0-9])(\-[_a-zA-Z0-9-]*)?/[_a-zA-Z0-9-]*\.jpg$ /img/p/$1/$2/$3/$4/$5/$6/$1$2$3$4$5$6$7.jpg [L] RewriteRule ^([0-9])([0-9])([0-9])([0-9])([0-9])([0-9])([0-9])(\-[_a-zA-Z0-9-]*)?/[_a-zA-Z0-9-]*\.jpg$ /img/p/$1/$2/$3/$4/$5/$6/$7/$1$2$3$4$5$6$7$8.jpg [L] RewriteRule ^([0-9])([0-9])([0-9])([0-9])([0-9])([0-9])([0-9])([0-9])(\-[_a-zA-Z0-9-]*)?/[_a-zA-Z0-9-]*\.jpg$ /img/p/$1/$2/$3/$4/$5/$6/$7/$8/$1$2$3$4$5$6$7$8$9.jpg [L] RewriteRule ^c/([0-9]+)(\-[_a-zA-Z0-9-]*)/[_a-zA-Z0-9-]*\.jpg$ /img/c/$1$2.jpg [L] RewriteRule ^c/([a-zA-Z-]+)/[a-zA-Z0-9-]+\.jpg$ /img/c/$1.jpg [L] RewriteRule ^([0-9]+)(\-[_a-zA-Z0-9-]*)/[_a-zA-Z0-9-]*\.jpg$ /img/c/$1$2.jpg [L] RewriteRule ^([0-9]+)\-[a-zA-Z0-9-]*\.html /product.php?id_product=$1 [QSA,L] RewriteRule ^[a-zA-Z0-9-]*/([0-9]+)\-[a-zA-Z0-9-]*\.html /product.php?id_product=$1 [QSA,L] RewriteRule ^([0-9]+)\-[a-zA-Z0-9-]*(/[a-zA-Z0-9-]*)+ /category.php?id_category=$1&noredirect=1 [QSA,L] RewriteRule ^([0-9]+)\-[a-zA-Z0-9-]* /category.php?id_category=$1 [QSA,L] RewriteRule ^([0-9]+)__([a-zA-Z0-9-]*) /supplier.php?id_supplier=$1 [QSA,L] RewriteRule ^([0-9]+)_([a-zA-Z0-9-]*) /manufacturer.php?id_manufacturer=$1 [QSA,L] RewriteRule ^content/([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*) /cms.php?id_cms=$1 [QSA,L] RewriteRule ^content/category/([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*) /cms.php?id_cms_category=$1 [QSA,L] RewriteRule ^page-not-found$ /404.php [QSA,L] RewriteRule ^address$ /address.php [QSA,L] RewriteRule ^addresses$ /addresses.php [QSA,L] RewriteRule ^authentication$ /authentication.php [QSA,L] RewriteRule ^best-sales$ /best-sales.php [QSA,L] RewriteRule ^cart$ /cart.php [QSA,L] RewriteRule ^contact-us$ /contact-form.php [QSA,L] RewriteRule ^discount$ /discount.php [QSA,L] RewriteRule ^guest-tracking$ /guest-tracking.php [QSA,L] RewriteRule ^order-history$ /history.php [QSA,L] RewriteRule ^identity$ /identity.php [QSA,L] RewriteRule ^manufacturers$ /manufacturer.php [QSA,L] RewriteRule ^my-account$ /my-account.php [QSA,L] RewriteRule ^new-products$ /new-products.php [QSA,L] RewriteRule ^order$ /order.php [QSA,L] RewriteRule ^order-follow$ /order-follow.php [QSA,L] RewriteRule ^quick-order$ /order-opc.php [QSA,L] RewriteRule ^order-slip$ /order-slip.php [QSA,L] RewriteRule ^password-recovery$ /password.php [QSA,L] RewriteRule ^prices-drop$ /prices-drop.php [QSA,L] RewriteRule ^search$ /search.php [QSA,L] RewriteRule ^sitemap$ /sitemap.php [QSA,L] RewriteRule ^stores$ /stores.php [QSA,L] RewriteRule ^supplier$ /supplier.php [QSA,L] </IfModule> # Catch 404 errors ErrorDocument 404 /404.php <IfModule mod_expires.c> ExpiresActive On ExpiresByType image/gif "access plus 1 month" ExpiresByType image/jpeg "access plus 1 month" ExpiresByType image/png "access plus 1 month" ExpiresByType text/css "access plus 1 week" ExpiresByType text/javascript "access plus 1 week" ExpiresByType application/javascript "access plus 1 week" ExpiresByType application/x-javascript "access plus 1 week" ExpiresByType image/x-icon "access plus 1 year" </IfModule> FileETag INode MTime Size <IfModule mod_deflate.c> AddOutputFilterByType DEFLATE text/html AddOutputFilterByType DEFLATE text/css AddOutputFilterByType DEFLATE text/javascript AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript </IfModule> Link to comment Share on other sites More sharing options...
olesen Posted February 25, 2012 Author Share Posted February 25, 2012 Hmmm Så har jeg også forsøgt mig på min egen test server... Der kan jeg godt se forsiden på siden, men der mangles billeder og link (menu) virker ikke. Gode forslag modtages ?? //MOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Hvad gjorde du for at slå engelsk fra? Slettede du sproget eller er det blot deaktiveret? Ligesom Kjeld kan jeg kun sige, at det bør virke (med mindre det er en fejl i din version, som jo i forvejen er temmelig fejlbehæftet). Har du slettet alle cachefiler på din pc, efter du har oprettet den nye .htaccess fil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olesen Posted February 26, 2012 Author Share Posted February 26, 2012 Hej Engelsk er deaktiveret, kan ikke slettes.... Nu har jeg lavet en anden teste side http://www.nordsmark.olezen.dk så kun indeholder demo data... Hvis jeg vælger ipods i menuen ender jeg her : http://www.nordsmark.olezen.dk/2-music-ipods og får den her fejl Not Found The requested URL /2-music-ipods was not found on this server. Hmmmm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Jeg havde samme problem, da jeg rodede rundt med sprogene. Fik slettet alle sprog, så der kun var DK tilbage hvorefter jeg generede en ny .htaccess fil. Husk at tage en backup inden hvis du vil forsøge dette trick. /Napz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Mig bekendt må engelsk ikke slettes (og det er så åbenbart også spærret nu, så man ikke kan slette det via BO). Hvis du alligevel laver en ny installation, så installer version 1.4.7.0. Den version du bruger, er temmelig fejlbehæftet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Der er normalt ikke grund til at slette nogen af sprogene. Det er nok blot at deaktivere dem. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
olesen Posted February 26, 2012 Author Share Posted February 26, 2012 Hmmmm Har samme problem på en 100% ren udgave af 1.4.7.0 ?? Der må være noget jeg gør forkert :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Serveren skal køre Apache. Microsofts IIS forstår ikke .htaccess. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
ImPresta Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Jeg døjer med nøjagtigt samme problem, mine sider har på skift været nede med 404 error. http://acai-baer.dk Det jeg er mest bedrøvet over, er at det er forsiden den er galt med i øjeblikket. Problemerne opstod efter at jeg opdaterede til 1.4.7 hvorefter friendly URL til CMS ikke fungerede. Jeg fik dog siden op at stå ved at deaktiverer alt. Siden har jeg opdateret til den seneste version af dansk (nu danish da i stedet for dk), som ikke virker til at være helt kombatibel med den seneste version. Der har i hvert fald skulle ændres nogle ting i databasen. Så jeg mistænker enten sprogfilen eller CMS for at forårsage nogle problemer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Jeg har haft en henvendelse til prestatips omkring det samme problem, jeg har dog ikke fundet nogen løsning på det endnu - men det lugter lidt af en bug. Er der nogen der har kigget i bug trackeren efter det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Jeg har installeret en version 1.4.7 i sidste uge, og der virker det fint, så det er i hvert fald ikke en bug ved ny installation. Da jeg selv opgraderede fra version 1.3 til 1.4.4.0 virkede det heller ikke, men det kom det til efter at jeg et par gange slettede .htaccess filen og genererede den igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olesen Posted February 28, 2012 Author Share Posted February 28, 2012 Hej Alle Så har jeg fået det løst på min drift udgave :-) Jeg fik wannafind til at tjekke min .htaccess fil, og derefter lavede de en lille ændring på deres server og så virker det.... Desværre ved jeg ikke lige hvad, men ok service... Tak for jeres indput ! mvh. MOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts