Chris1234 Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Hej alle. Jeg har et problem med PrestaShop, halvdelen af teksten på min hjemmeside er engelsk og den anden halvdel er på dansk. Er der nogen der kan hjælpe med et godt råd til hvordan hele teksten ændres til dansk? På forhånd tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Du mangler helt sikkert at oversætte din template. der er 2 sprog filer.. en som er core for prestashop og en specifikt for dit template. Aupino Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris1234 Posted February 17, 2012 Author Share Posted February 17, 2012 Jeg har oversat de blanke felter for temaet i: Tools>translations>module>translations og opdateret, og jeg får af vide, at siden er opdateret, men alligevel bliver oplysningerni ikke gemt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Står oversættelserne i dit BO? (er lidt i tvivl, når du skriver, at de ikke bliver gemt). Hvis felterne i BO blot bliver blanke igen efter du har gemt, skal du kontakte dit webhotel og bede om noget mere memory. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris1234 Posted February 17, 2012 Author Share Posted February 17, 2012 Vi har rettet oversættelserne i BO men felterne bliver blanke igen efter vi opdaterer. Sproget har været vist korrekt før men efter vi installerede nye moduler så blev det på engelsk igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Jeg tror stadig problemet er hos din host. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris1234 Posted February 21, 2012 Author Share Posted February 21, 2012 Er det også hos min host, når jeg ikke har haft problemer indtil nu? Jeg havde ingen problemer med sproget, indtil jeg installerede et blog modul. Da sproget så blev delvist engelsk, slettede jeg dette modul igen, så derfor burde memory'en være den samme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris1234 Posted February 21, 2012 Author Share Posted February 21, 2012 Årsagen til problemet er nu fundet. Det viste sig, at der lå en række language filer i /themes/theme200/modules/homefeatured der hed da.php og en.php. Disse var helt tomme, men selvom de er helt tomme, så overrider de filerne i grund-modulet /modules/homefeatured/ Dvs. prestashop kunne ikke se der var lavet nogle oversættelser osv. De tomme filer er nu slettet, og nu bruges de korrekte filer, f.eks. /modules/homefeatured/da.php Tak for hjælpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts