DanielBN Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 Så er det stadig på dansk, så der er nok lige noget der skal "trickes". Tak :-) har lavet en opgradering af min shop. det jeg gjorde var. tog fuld backup af ALT. min shop ligger pt "/public_html/" der ligger min "gamle" shop stadig. hentede så den nye version 1.4.7 fulgte vejledning til backup. ændrede settings filen i config mappen. så den pejede hen på min nye database (oprettede en ny, tro kopi af den gamle, således jeg ikke retter i den gamle database) lagde min nu helt nye opgradering op "/public_html/shop" åbnede nu "/shop/install" gennemførte opgraderingen. slettede install folderen og omdøbte admin folderen. nu vil den ikke åbne siden "/shop/" dog kan jeg godt åbne "/shop/adminx/" men denne side ser virkelig underlig ud. (se vedhæftet skærmprint) er der nogen som har en ide til hvor/hvad der går galt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 Tror du har glemt at vedhæfte dit screendump. Umiddelbart lyder det til at være databasen der giver dig problemer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted February 14, 2012 Author Share Posted February 14, 2012 så er den vedhæftet.. det var lige en hurtig smutter.. jeg kan se at den bare køre i "sløjfe" men kan virkelig ikke finde frem til hvor den sløjfe blir dannet Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted February 14, 2012 Author Share Posted February 14, 2012 men jeg er vel nødt til at bruge en "kopi af den gamle database", ellers flytter jeg vel ikke mine varer og kunder med over? eller de ligger måske ikke i databasen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 Jo dine kunder osv. ligger i din database.. Har du friendly url slået til - og havde du også det i din tidligere shop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted February 14, 2012 Author Share Posted February 14, 2012 ja til begge dele.. har også lige forsøgt at slå det fra. dette har ingen ændring. har også forsøgt at generer denne fil igen. ".htaccess" dette ændre heller ikke noget Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted February 14, 2012 Author Share Posted February 14, 2012 har lige forsøgt mig med at lave en helt ny installation af prestashop 1.4.7 denne har jeg lavet i en mappe som hedder "shop" (den tidligere shop er omdøbt til "gammelshop" og settings filen er ændret) men den her nye version, da jeg installere den, opretter jeg jo selvfølgelig også en database (den er helt ny og ren) og prestashop sørger så selv for at oprette tabellerne i databasen. nu er hele installationen færdig. mit "bo" virker perfekt. men mit "fo" er helt blankt. der sker intet hoster hos meebox, tænker om der kan være noget der som går galt.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 Prøv at slå fejlmeddelelser til - se post #2 i denne tråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted February 15, 2012 Author Share Posted February 15, 2012 har været inde og rette filen så der står: /* Debug only */ @ini_set('display_errors', 'on'); går ud fra det var dette sted som mentes. men får stadig bare en siden frem i "ie" som skriver " Websiden blev ikke fundet." dog skal det siges, at jeg installerede siden via firefox, og når jeg tester den i "ff" viser den fint både "fo" og "bo" syntes dette virker ret underligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted February 15, 2012 Author Share Posted February 15, 2012 nogen som kan hjælpe mig med at opgradere min shop. efter jeg fik den til at virke i firefox kan jeg så konstatere at ingen af linksene virker. altså kunderne kan ikke trykke på noget som helst. uanset hvor man trykker, skriver den, "siden kan ikke vises" (forsøgte at kopire den backup jeg havde af min gamle shop, tilbage, og nu virker det hele. så kan konstatere at det jo nok ikke er i databasen at fejlen ligger. men hvor pokker er den så? nogle bud?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted February 15, 2012 Author Share Posted February 15, 2012 når jeg bruger firefox og forsøger at åbne kurven, skriver den. The requested URL /order was not found on this server. der kommer en fejl medelelse ligenene denne, uanset hvor jeg trykker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 15, 2012 Share Posted February 15, 2012 Prøv at slå SEO-venlig URL fra, slet indholdet i din .htacess fil og generer en ny og slå SEO-venlig URL til igen. Vedr. den fejl du fik i IE, jeg går ud fra, at du har slettet cachede filer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted February 15, 2012 Author Share Posted February 15, 2012 skal bare lige sikre mig. når du skriver at du går ud fra at jeg har slettet cachede filer.. skal jeg bare slette ALT indholdet i mappen cache på min ftp? når jeg går ind under... Back Office Preferences Performance står der i bunden.: Use cache: (der er valgt "no") så når det står sådan, så tænker jeg om jeg overhovedet har brug for at slette mappen cache? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Jeg mener såmænd blot dine cachede filer i Internet Explorer. Når du skriver at det virker i FireFox (delvist) og slet ikke i Internet Explorer, tænker jeg, at noget må være cachet i din browser. Filerne slettes under Funkioner, Internetindstillinger Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted February 16, 2012 Author Share Posted February 16, 2012 ok.. så er jeg med.. troede det var noget på min ftp men dette havde jeg allerede gjort, det løser desværre ikke problemet. da vi ikke har så mange varer på siden, tror jeg det ender med at vi laver en helt ny shop og sletter alt det gamle, og så starter forfra, så er vi sikker på at have en ny og helt ren shop, og går ud fra at når man laver shoppen fra version 1.4.7, så er det vel også godt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Jeg foreslår, du lukker denne tråd, da den efterhånden indeholder flere forskellige problemer (og flere nye forsøg på installationer). Hvis du installerer forfra igen, og det virker, kan du jo evt. skrive det i denne tråd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted February 19, 2012 Author Share Posted February 19, 2012 dette har jeg lige gjort og nu virker det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts