elund Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Efter at have ændret læse- og skriverrettigheder for alle da.php sprogfiler (CHMOD 666 i Unix), får jeg ikke længere nogen fejlmeddelelse, når jeg trykker på "Opdater oversættelse" i moduloversættelser. Men ændringerne gemmes stadigvæk ikke. Hvad kan der være galt? Eller hvordan fejlfinder man, når der ikke længere er nogen fejlmeddelelse? Jeg kører med version 1.4.4.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Jeg er ikke sikker, men bør rettigheder ikke være 755? Evt. kan det være du oplever en timeout - det gjorde jeg hele tiden på den første shop jeg installerede og som kørte 1.4, her var Meebox inde og ændre på noget (sikkert hukommelse på webhotellet?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
elund Posted February 14, 2012 Author Share Posted February 14, 2012 Hvis jeg sætter rettighederne til 755 får jeg fejlen: Kan ikke skrive temaets sprogfil(/var/www/vhosts/prospeed.dk/httpdocs/modules/blockbestsellers/da.php). Check skrivetilladelser. 755 er det samme som rwxr-xr-x, medens 666 er det samme som rw-rw-rw- Så jeg er sikker på at 666 er OK. Men nu virker det pludselige igen, så jeg skal ikke afvise, at der har været problemer med webhotellet. Tak for svaret :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Kataloger skal have execute-rettigheder (dvs. 777, 755 eller 555 afhængigt af temperament). Filer kan (i denne sammenhæng) nøjes med 666, 644 eller 444. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
elund Posted February 17, 2012 Author Share Posted February 17, 2012 Tak for info :-) Mine mapper har rettighederne 777 Link to comment Share on other sites More sharing options...
elund Posted February 18, 2012 Author Share Posted February 18, 2012 Øv, så virker det ikke igen :-( @Prestafan1234: Hvor lang tid tog det inden du fik timeout? Jeg får ikke nogen timeout, men det tager 5 sek. at "opdatere" oversættelsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 Jeg fik blot "siden kan ikke vises" indtil jeg fik noget mere hukommelse tildelt hos Meebox. Det tager stadig lang tid at opdatere oversættelser, men nu har jeg efterhånden sjældent brug for at rette i noget, da alt er oversat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elund Posted February 21, 2012 Author Share Posted February 21, 2012 Ja! Så har DomainDirect fundet fejlen. Altid super support fra deres side - nærmest døgnet rundt :-) Årsagen er, at PrestaShop-scriptet overskrider standard, 1000, for http://www.php.net/manual/en/info.configuration.php#ini.max-input-vars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts