trendsport.dk Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Hej Jeg har driver en mindre webshop (http://trendsport.dk/), men deltager også ind i mellem i arrangementer hvor jeg er ude og præsenterer og sælge min varer på en stand. Da jeg ikke har omsætning nok til at betale en dyr mobil dankortterminal, har jeg behov for en anden løsning, så folk alligevel kan betale med dankort når jeg er ude. Jeg vil derimod lave en Dankort betaling der består af en bærbar PC, en internet opkobling via mobilt bredbånd (Mobiltelefon eller GSM dongle) - og derved sælge varen via min webshop og online betaling med dankort,hvor kunden taster sine dankort informationer ind via den bærbare pc. Ekstra udgiften til dette er ikke ret stor (for mit vedkomne 0,00 kr) idet jeg allerede har Dankort betaling på min webshop og en bærbar computer samt min smartphone med et data abb.Alternativt kan man få en mobil bredbånds Dongel til 49 kr / måned incl 1 GB data. Det forudsætter selvfølgelig at der er dækning der hvor man vil sælge sine varer Nogen af jer der ser problemer / faldgrupper med denne løsning????? Kunne være en ide til andre webshops der har behov for billig mobil dankort betaling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Umiddelbart synes jeg det lyder som en genial måde at spare pengene på en dankort terminal, men selvfølgelig er det lidt mere "bøvlet" for kunden at skulle betale over webshoppen, end at stikke kortet i en lille maskine, indtaste pinkoden og trykke på godkend. /Napz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Jeg overvejede det samme, da jeg var på en messe - jeg synes, det er en rigtig god ide (jeg droppede det så igen, da det kostede 600 kr. (!!!) at leje strøm i to dage). Men bortset fra det, så tror jeg, det er vigtigt, at du gør det på en sådan måde, at kunden kan komme til at indtaste sine oplysninger, uden at nogen andre har mulighed for at se med. Ellers ville jeg heller ikke selv føle mig tryg ved at stå et sted, hvor der er mange mennesker og så lige give alle mine kreditkortoplysninger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Jeg har prøvet det som kunde. Forhandleren havde et løst numerisk tastatur, og så oprettede hun en ordre og bad mig indtaste kortoplysninger. Det virkede fint, men det kunne nok afskrække nogle kunder, at de ikke blot skal indtaste pinkode. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 9, 2012 Share Posted February 9, 2012 Husk lige problemstillingen omkring chargebacks inden i laver den løsning der. Hvis der er brugt pinkode hæfter butikken ikke, hvis der er betalt over nettet hæfter butikken 100%. Og det er muligt at finde ejeren / indehaveren af kortet igen fordi man ikke har nogen adresse, IP eller lignende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hr625 Posted February 9, 2012 Share Posted February 9, 2012 Jeg ved der findes en terminal der kommer til danmark snart der kan sættes til Iphone så den virker som en dankort terminal.. de tager 1% af det samlet beløb for servicen. Prestashop virker fint på en Ipad og de fleste mobil selskaber tilbyder et ekstra kort til at sætte i den så den kan gå på nettet.. så kan folk bestille og betale der.. -Dennis Jetmar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted February 9, 2012 Share Posted February 9, 2012 Hvis det er en mobil dankort terminal skal man om alle omstændigheder betale for Software update pr år disse kan ikke tilsluttes nets uden og derfor bliver det dyrt.. man kan somme tider finde en brugt til 1000kr.. men altså det obligatoriske gebyr for software gør at det bliver ret dyrt. En anden mulighed er hvis man bruger quickpay laver et betalings link som kunden så betaler.. eventuelt via android eller iphone. ved quickpay vises automatisk en mobil version af deres betalings løsning hvis man tilgår via mobil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hr625 Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Kan i huske jeg snakkede om mobil dankort terminal https://www.izettle.com/dk/how-it-works/in-short/ her kan i se hvad jeg snakker om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Er jo fint nok, men fungere jo nærmest som paypal, moneybookers.. ud over at folk fysisk bruger deres kort. Det virker også kun til Visa/Dankort og Mastercard. desuden tager de jo et ret stort gebyr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Og så kræver det en iPhone/iPad (har aldrig købt et Apple-produkt). /Kjeld 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Heller ikke her . men det skal nu nok også komme til Android, men finder det slet ikke interessant da man skal oprette en konto ala paypal.. og kun endnu mere administration... noget helt andet er når mobilbetaling via nets kommer ned på en pris hvor alle kan være med kunne det måske være en løsning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diondp Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 (edited) hvad med at forbinde en simpel magnet kortlæser, man kan vist nok få de fleste informationer på kreditkortet via magnetstriben, en usb swipe-kortlæser kan købes for omkring 300kr og kan fungere som "keyboard-wedge" hvilket vil sige at den sende strengen som blev det tastet...(husk det stadig er uden pinkode) men for at få kortnummer og udløbsdato... ([spam-filter] kode er jeg ikke sikker på man får via magnetstriben...) jeg har selv overvejet denne løsning til nogen jeg hjælper med webshop, som også har fysisk butik men endnu ikke terminal i den fysiske biks... Edited July 19, 2012 by diondp (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 Den løsning har vi prøvet iforbindelse med kræmmermarkeder, desværre var der oftes meget dårlig dækning så vi intet net havde for det andet var der flere af vores kunder som var utrykke ved tanken om de indstaster deres kort oplysninger på vores computer som i princippet kunne være Keylogget feks, så vi lejer en terminal hos nets, ja det er en del penge mere om md men vi har forøget vores salg vi får mellem 3-10.000 kr hjem på en weekend på vores terminal bare, det svinger meget fra hvilke markeder vi har været på, men vi vil ikke have undværet den, oftes køber kunderne også lidt ekstra når der er en terminal. Ydermere kan jeg ikke forstå at folk "brokker" sig over det er for dyrt så længe du lejer den så er lejeudgiften fuld fradrags berettiget. godt nok skal man lægge ud for den til året efter men det er jo penge man får igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 Jeg har hørt om en mobil løsning "app" til iphones og mener også til android som fungere som en terminal der er dog rimlig højre % af ens køb man skal lægge oven i. den kører på samme princip som paypal kan pt ikke huske hvad det hedder dem der levere den serivce Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts