Johan F Posted February 5, 2012 Share Posted February 5, 2012 Jag undrar hur man gör för att ta bort typ min adress längst ner på registreringen, har fått en hel del som tycker det känns onödigt likaså mr,mrs osv. sedan räcker det ju med en adress inte två. Jag skulle också vilja lära mig hur man lägger till ett nytt fält samt ta bort. Sedan undrar jag om en kund registrera sig ska det inte komma ett mail eller har jag fel där. Finns det iså fall en modul som kan ordna det .. Ha det gott. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Antar att du menar referensfältet där man kan namnge sin adress så man hittar den i listan om man sparat flera? I så fall så är det ett obligatoriskt fält, så det går inte att ta bort. Däremot kan du köra style="display:none;" på p taggen som omgärdar fältet och på så sätt få det att inte visas, se bara till att det finns ett default värde i textboxen så att det aldrig är tomt när kunden försöker spara adressen. mr,mrs kan du ta bort i tpl filen, likaså födelsedag och optin/nyhetsbrev. Det ska komma ett mejl när kunden registrerar sig där de välkomnas till butiken, welcome.html har jag för mig mallen heter och ska ligga i mails/sv/ Att lägga till ett nytt fält kräver en hel del, fält i databasen, uppdatering av klassen för objektet (adress eller kund) samt att du lägger till textboxar m.m i tpl filerna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan F Posted February 6, 2012 Author Share Posted February 6, 2012 ok tack. men jag undrar när en kund registrera sig ska det inte skickas ut ett mail till mig eller är det bara till kunden. Om inte finns det någon modul som kan hjälpa en istället. Finns det en modul där man kan själv välja vilka fält som ska vara med vid registrering???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickardm Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 mailalerts finns i "Modules", men du måste aktivera den. Det finns en video här: Där du kan se hur det går till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan F Posted February 6, 2012 Author Share Posted February 6, 2012 Jo jag förstår men jag har inte fått svar på min fråga om det ska vid kundregistrering gå ut ett mail som vid order till handlaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Nej, det finns ingen sådan funktion, möjligt att det finns en modul för det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan F Posted February 7, 2012 Author Share Posted February 7, 2012 Tack så mycket. Jag har också en liten fråga till och det är hur man får attribut till att komma i rätt sortering. Jag säljer kläder men storlekarna kommer XL XXL L XS M L ...osv. Jag vill ju att det ska komma i rätt ordning som jag lagt in dom XS S M L XL XXL... osv. Finns det någon lösning på detta ???? Kollat runt i forumet men hittar inget bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts