Redzor Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 Hallo, Onlangs heb ik mijn webshop online gezet. Maar nu kwam ik er achter dat ik niet meer een up to date versie lokaal heb staan. Ik wil een up to date versie lokaal draaien om hier het één en ander in te testen, als het lokaal goed gaat doe ik dezelfde wijzigingen online op de echte webshop. Ik loop met het omzetten naar lokaal tegen een klein probleempje aan. Ik de database gebackuped en geimporteerd lokaal. Ik heb alle bestanden van de ftp overgezet naar lokaal. Ik heb de SEO url aangepast in de backoffice. Maar nu komt het, ik kan wel in de admin gedeelte, hier werkt alles. zodra ik de voorpagina wil bekijken krijg ik mijn onderhoudspagina in beeld, dat de winkel niet actief is. maar in de backoffice staat die wel op actief. Wie weet waar het probleem zit ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 Als je bij Onderhoud's IP....het lokaal ip nummer ingeeft ..begint dacht ik met 192....of 127.0.0.1 ..weet het niet precies meer kun je welicht zelf achterhalen, helpt je dat in elk geval dat jij de shop ziet Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKJV Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 Weet je zeker dat je de juiste database gekoppeld is aan je lokale webshop? Je zou de instellingen in /config/settings.inc.php kunnen nakijken of daar alles goed staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicmaster Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Heb je de domeinnaam in de preferences aangepast? Je kunt er online bij de backoffice bij preferences en dan SEO & URLs. Onderin staan twee velden: "Winkel domeinnaam" en "Shop domain name for SSL". Die moet je aanpassen aan je nieuwe situatie. Dus dat wordt dus "localhost". Als je hem in een subdirectory van localhost heb staan moet je ook nog de eerste variabele ("PS directory") aanpassen. Dat wordt zoiets als "/mijnshop/". Deze settings staan in de configuratietabel van de database en niet in een file in de config directory. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts