Jump to content

{solved} Op voorraad / niet op voorraad

Recommended Posts

Ben ik weer. Heb dit ook al in het Engelse forum gevraag in een ander topic. Daar lukte het niet goed. Misschien dat het het in Nederlands wel lukt.

Bij ons wil ik klanten producten laten bestellen ook als dit niet op voorraad is. Als ik instel dat ze een product NIET kunnen bestellen staat er: Niet op voorraad. Dat is in principe goed. Maar stellen we in dat men WEL kan bestellen als het niet op voorraad is staat er: Wel op voorraad. Hoe kan dat? Dat laatste moet niet op voorraad zijn maar dat ze het dus wel kunnen bestellen :)

Heeft iemand een idee? Ik ben dus al met de vertalingen bezig geweest, maar dit lijkt niet te helpen.

Kan je dat niet zelf ingeven bij invoegen product ?

Tekst wanneer beschikbaar:

Weergegeven tekst wanneer het toegestaan is om iets in nabestelling te bestellen:

Hoe bedoel je dit?

Ik bedoel dus bij de productlijst. Daar staat in het groen voorradig en in het rood Niet voorradig. Maar als het niet op voorraad is moet men alsnog kunnen bestellen en er in het groen staan: niet voorradig.

dan zou je de tekst moeten aanpassen ?!

Ja maar ik kan dus niet de goede vinden. Ik heb elke Op voorraad/Niet op voorraad al eens aangepast maar de juiste zit er niet bij. Dus hij zet hem automatisch op Op voorraad als men wel kan bestellen als het niet op voorraad is. Snap je hem nog? :P

dan zal die tekst ergens bij translations standaard staan en aangepast moeten worden ...denk ik zo.

AKJV zou zeggen "verwarrend"

Dan klopt er dus iets niet in de backend want heb nu alles ingesteld zoals zou moeten. Het pakt dus iets anders dan hij zou moeten....

Ik denk dat je volgende moet

Wanneer niet voorradig: orders toestaan

Dat klopt maar men ziet niet wanneer het wel of niet op voorraad is snap je? Dan zouden we de aantallen erbij moeten vermelden en dat willen we eigenlijk niet :(

die aantallen hoef je niet te vermelden ,als dat je helpt

Dat snap ik ook ;)

Maar wij zijn nu bezig met het opbouwen van de nieuwe webwinkel naast onze bestaande webwinkel. Bij de oude stond wel op voorraad als het wel op voorraad was. Stond er niet op voorraad als het niet op voorraad was maar wel bestelbaar. In Prestashop staat op voorraad als het niet op voorraad is en dát klopt niet. Er moet staan niet op voorraad en dat is in de vertaling niet aan te passen.

@In Prestashop staat op voorraad als het niet op voorraad is en dát klopt niet.

Er moet staan niet op voorraad en dat is in de vertaling niet aan te passen.

vreemd

Overigens kan ik bij product wel bv de tekst "op bestelling" ingeven . die zie ik dan weer niet in de lijst , maar wel bij product view zelf..is dat bij jou ook zo ,,een verschil in lijst en solo product

dus ik geef de tekst bv "wel te bestellen"

in bij (product toevoegen/veranderen)

Weergegeven tekst wanneer het toegestaan is ;

dan zie ik de tekst dus alleen bij product , niet in de lijst

(tekst wordt ook " vastgehouden" in invul veldje na opslaan)

Mischien door een andere template ??

edit

overigens waar heb je gezocht op voorradig?

De tekst >voorradig< en >aantallen op voorraad< het is wel aan te passen

het zal toch ergens vandaan komen !

Ik weet waar ik dat aan kan passen. Dit is bij tools > translation > categorie products en prdouctslist

Maar het klopt niet dat het voorradig is terwijl de voorraad op 0 staat. Ik heb het gevoel dat we langs elkaar heen praten?

Er moet 'niet op voorraad' staan als het niet op voorraad is. Maar men moet wel kunnen bestellen als het niet op voorraad is. Als ik nu instel dat men WEL kan bestellen als een product NIET op voorraad is dan komt er weer te staan dat het op voorraad is en dat is het niet.

Zie nu bv http://www.amerikaan...aid=297&lang=NL

Dat is mijn webwinkel maar nu nog met Logivert. Bij voorraad staat: Geen voorraad. Maar men kan wel bestellen.

Dat moet met Prestashop toch ook kunnen?

dus product is niet op voorraad maar wel te bestellen >>jij wilt tekst ::: op bestelling of zoiets

nu product is niet op voorraad maar wel te bestellen >>nu tekst :::::::;:op voorraad

probleem is natuurlijk dat als je op voorraad aanpast ,de tekst niet meer klopt bij producten die daadwerkelijk op voorraad zijn

Beschikbaarheid:

wel te bestellen

dit kan ik dus aangeven (topic 11)

de vraag is waarom jij niet ?

dan rest nog de vraag waarom ik dit niet in de lijst zie maar wel bij product

(lijst geeft dan wel nog >voorradig< aan

AKJV of Frens weten jullie dan ook hoe je het op de productpagina laat zien?

Zie bv nu hier: http://www.amerikaansewinkel.nl/webshop/product.php?id_product=44

Dat product is nu niet op voorraad. Dat staat nu netjes in de productlist. Maar het is bij het product zelf én in de winkelwagen niet duidelijk dat het niet op voorraad is.

Het is mogelijk om de 'Beschikbaarheid' status weer te geven op je productpagina's.

Dit is de tekst wat je invult bij 'Displayed text when allowed to be back-ordered:' bij de producten in je beheersysteem. Je zou daar 'Niet op voorraad' kunnen invullen of 'Levertijd 5 werkdagen' of zoiets.

Waarom bij jou dat niet zichtbaar is, dat weet ik niet...

Heb je bij Preferences-->Product wel de optie 'Enable stock management:' aangevinkt?

Sorry ik zat hierbij bij de translation te zoeken. Helemaal over het hoofd gezien dat dit gewoon bij het product was en dat jij dat ook elke keer zeiden *Schaamt zich*

Bedankt. Nu is er het kleine puntje nog dat, als je het product in de weinkelwagen mikt en je kijkt daar, dat daar staat dat het op voorraad is ;)

Maar dat vind ik niet zo erg. Het belangrijkste is opgelost en ik zal er even solved voor zetten!

Bedankt!