Tvmania Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Hvor ændrer man den tekst som f.eks. står i CMS blok "Sidst Sete" ? Hvor ændrer man baggrundsfarven på siden som pt. er hvid ? Syntes ikke der er nogle steder i Admin-delen der tillader det. Mvh Claus Rasmussen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Tekster rettes i Back office under Værktøjer og Oversættelser. Jeg kan ikke lige huske, hvor Sidst Sete står under, men prøv at kigge under Forkontor oversættelser Vedr. farver, skriftstørrelser, layout osv. kan du ikke rette det i dit BO, det skal gøres i de respektive css-filer, der ligger under dit theme. De fleste generelle rettelser laves i filen global.css. Hvis du bruger PrestaShop standard design, er det en god ide, at kopiere hele thememappen og kalde dit rettede theme for noget andet og så bruge det i stedet. Så kan du altid gå tilbage til standard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tvmania Posted January 21, 2012 Author Share Posted January 21, 2012 Tak - Super Prestafan 1234 - der havde jeg ikke turde trykke endnu :-) har fundet den ene fejl mangler bare den anden nu. Tilrettelse (WYSIWYG) af siden - forgår det i en html editor eller ? Åbnes den i teksteditor er det rent volapyk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Tilrettelse (WYSIWYG) af siden - forgår det i en html editor eller ? Åbnes den i teksteditor er det rent volapyk Forstår ikke spørgsmålet? Er det på forsiden, eller hvor vil du rette tekst? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tvmania Posted January 22, 2012 Author Share Posted January 22, 2012 Jeg har jo bare brugt den helt almindelige kedeligt template med den hvide baggrund - så hvis jeg vil ændre f.eks baggrundsfarven hvid til en anden farve eller bruge et billed som baggrund...hvor ændres det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Jeg har jo bare brugt den helt almindelige kedeligt template med den hvide baggrund - så hvis jeg vil ændre f.eks baggrundsfarven hvid til en anden farve eller bruge et billed som baggrund...hvor ændres det Snip fra mit første svar: "Vedr. farver, skriftstørrelser, layout osv. kan du ikke rette det i dit BO, det skal gøres i de respektive css-filer, der ligger under dit theme. De fleste generelle rettelser laves i filen global.css. Hvis du bruger PrestaShop standard design, er det en god ide, at kopiere hele thememappen og kalde dit rettede theme for noget andet og så bruge det i stedet. Så kan du altid gå tilbage til standard." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts