Rovy Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Goedendag, Zou iemand mij kunnen vertellen waar en hoe ik onze dubbele url zou kunnen aanpassen/verwijderen? Dit is wat je ziet als je op onze website terecht komt: http://www.mascarasale.nl/mascarasale.nl/ Volgens Yourhosting zit het probleem bij Prestashop. De website staat in een subdomein, maar volgens mij moet dit geen probleem zijn. De installatie is in het begin gedaan in een submapje. Daarna volgens de juiste stappen in de root gezet in het subdomein. Alles werkt wel...maar ik vindt dit niet netjes staan, en weet niet of Google dit wel zo leuk vindt? Alvast bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Hoi, Je spreekt van een dubbele URL , maar is het niet gewoon de naam van een (sub)map > mascarasale.nl/ Hoe is je site-structuur opgebouwd ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rovy Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 Hi, Bedankt voor de snelle reactie. public_html/mascarasale.nl/"hier staat prestashop" Moet er wel bij zeggen dat mascarasale.nl een subdomein is! Dat zal dan zeker de reden zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Een subdomein kan in verschillende manieren tot stand komen Het zal bij jou dus wel het geval zijn Kan je Prestashop niet gewoon in je www of public_html zetten?? of is die al bezet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rovy Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 Het staat nu in een map in public_html. Het zou dus nog direct in public_html. gezet kunnen worden. Dit zou wel een logische verklaring zijn. Maar is dit wel nodig om dan beter in Google terecht te komen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Persoonlijk denk ik dat het voor Google niet zoveel uitmaakt,een onderverdeling van pagina's in mappen komt ook veel voor en wordt toch goed gevonden anderzijds waarom heb je het niet in de public_html gezet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rovy Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 Omdat Yourhosting mij vertelde dat je extra website's moet aanmaken in een (sub) map in de public_html directory. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 public_html ....is deze nou al bezet door iets anders? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rovy Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 hier staan op dit moment alleen maar (sub) mappen in. Dus geen index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 De vraag is eigenlijk waarom staat het Prestashop niet gewoon in je public_html ,,dus de index. map1 map2 enz het hoeft niet in een subdomien te staan, tenzij bv je huidige public_html al wordt gebruikt voor een andere webpagina Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rovy Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 Je hebt gelijk, deze opzet zou in principe mogelijk zijn. Ik ga hier nog even over nadenken. Dit betekend natuurlijk wel weer een verschuiving van de bestanden, maar dat is al eerder een keer gelukt Maar ik kan hier dus uit concluderen dat er niks mis is met de database, maar meer in de plaatsing van de bestanden. Bedankt voor de support en uitleg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Met de database had dit weinig van doen. Maar als je weer alles gaat omzetten ,,,dit zou weer gevolgen voor bestanden in database kunnen hebben even goed bekijken, en maak eerst via je admin bij webhosting een backup van de hele site, ook vanuit de prestashop BO een backup van database ,voor het geval dat... Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rovy Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 Thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Hoi Rovy Als aanvulling op Frens, en indien jij prestashop reeds verhuist hebt van een sub naar een gewone map of je root dan het volgende : In je Database heb je ook een url vermelding oa : 'PS_SHOP_DOMAIN' je domeinnaam 'PS_SHOP_DOMAIN_SSL' je domeinnaam ik denk dat hierachter : mascarasale.nl/mascarasale.nl staat ipv mascarasale.nl dit zou je even in je databse kunnen controleren,,en deze twee wijzigen een andere mogelijkheid is : maak een backup van je database , maak er even een copy van ( maak een map bv database ) kopieer hier je database naar , zodat je altijd nog een copy hebt van je originele. open deze in een editor (bv wordpad) indien geopend laat je hem eens automatisch zoeken naar : mascarasale.nl wellicht als je iedere keer op volgende zoeken klikt kom je ook mascarasale.nl/mascarasale.nl/ tegen wijzig dit in mascarasale.nl (het kan zijn dat je dit twee keer tegenkomt , dus beide wijzigen) daarna gewoon op opslaan klikken,, daarna verwijder je alle tabellen enz in je database ( niet je hele database verwijderen !! alleen dus de inhoud ) daarna importeer je de gewijzigde database weer naar je server database , hiermee is het probleem wellicht opgelost en heb je gewoon alleen mascarasale.nl/ in je url staan Maconl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts