Cribbe83 Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Så här blir det i mailen!Hej Jan OL,Din beställning #7 har kommit oss tillhanda. Ditt avtal kommer finnas färdigt för nedladdning alternativt postas till dig, sÃ¥ fort som vi tagit emot din betalning.Observerva att du valt att betala via bangköverföring. Gör överföringen till följande konto:Hur gör jag för att ändra detta??Tack på förhand Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Se till att spara mejlfilen i UTF-8 format så blir det nog bra. (misstänker att du editerat i notepad/anteckningar, vilket sparar i windows format som standard) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cribbe83 Posted March 15, 2009 Author Share Posted March 15, 2009 Hur gör man för att spara i UTF8?Tack Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Jag förutsätter att du kör anteckningar nu.välj spara som, välj UTF-8 i listan "kodning" längst ner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cribbe83 Posted March 15, 2009 Author Share Posted March 15, 2009 Jag blir galen!Det funkar inte! Jag gör allt rätt. Måste man även ändra i .html filen fast jag endast använder .txt filen som mailfil?Jag sparar först den aktuella filen till datorn via FTP sparar om den i UTF 8 format i antecknings-programmet och för sen över den tillbaka till katalogen. Har till och med testat att radera målfilen för att vara säker på att den verkligen skriver över den.Vad kan jag göra för fel?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cribbe83 Posted March 15, 2009 Author Share Posted March 15, 2009 Jag märker dock att filerna är olika stora, filen på datorn är 909 och filen på katalogen är 872, men det är ju ett mysterium med tanke på att jag raderat filen på katalogen och sedan fört över den på nytt. Har kollat filrättigheterna och den ligger på 755. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cribbe83 Posted March 16, 2009 Author Share Posted March 16, 2009 Ringde supporten på mitt webbhotell Binero. De tipsade om att gå in på deras egna filhanteringssystem och med hjälp av deras editor ändra i filerna. Sen fungerade det. Pust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjoli Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Ändrade du bara i txt-filerna eller både txt och html?Jag har samma bekymmer... Ska testa din lösning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cribbe83 Posted March 24, 2009 Author Share Posted March 24, 2009 Bara i txt-filerna då jag har valt att endast skicka text-mail. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts