alpis Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Hej Har någon översätt svenska på version 1.4.6.2 ? Har letat men finns ingen.... Om någon har någon så var vänlig ladda upp skulle uppskattas .. // Jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickardm Posted December 31, 2011 Share Posted December 31, 2011 Du kan väl använda vilket språkpaket som helst, det är väldigt få skillnader på språkfilerna mellan de olika mindre uppgraderingarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpis Posted December 31, 2011 Author Share Posted December 31, 2011 Går inte installera iaf :s vet inte om det är nåt fel på min shop eller att paketet ej passar min version? när jag ska ladda upp den står följande: Translation added successfully but the language has not been created jag ser inte svensk flagga elelr språk någonstans.. att kunna välja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpis Posted December 31, 2011 Author Share Posted December 31, 2011 Någon borde ju ha svensk språk på sin prestashop 1.4.6.2 och kan exportera ner paketet och dela med sig.. hade uppskattat det mkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jula67 Posted December 31, 2011 Share Posted December 31, 2011 Jag skulle också vilja ladda ner senaste språkfilen. Kan tänka mig att betala en mindre summa för att få tag på detta. Kanske någon som vill sätta upp en shop där man skulle kunna köpa detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpis Posted December 31, 2011 Author Share Posted December 31, 2011 Jag skulle också vilja ladda ner senaste språkfilen. Kan tänka mig att betala en mindre summa för att få tag på detta. Kanske någon som vill sätta upp en shop där man skulle kunna köpa detta? Håller på att översätta manuellt på den engelska översättnings filerna till svenska... segt men de verkar vara ända sättet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jula67 Posted December 31, 2011 Share Posted December 31, 2011 Jag började också men tyckte att det skulle ta en bra stund så då kännde jag ifall någon gjort en fullständig översättning redan så skulle jag kunna tänka mig betala en eller två hundralappar för detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted December 31, 2011 Share Posted December 31, 2011 Det finns en hyfsad översättning på http://www.extendus.se/sv.gzip Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpis Posted January 1, 2012 Author Share Posted January 1, 2012 Rekommenderar att översätta själv om ni vill ha bra resultat, tar sin tid men allt värt det. // Jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpis Posted January 1, 2012 Author Share Posted January 1, 2012 Det finns en hyfsad översättning på http://www.extendus.se/sv.gzip Den fungerar inte i min Prestashop iaf... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickardm Posted January 1, 2012 Share Posted January 1, 2012 Här kommer min fil. Språkpakete kanske inte går importera rakt av om det är för fel version. Men via FTP kan du ju ladda upp språkfilerna. http://speedy.sh/8HVJe/sv-5.gzip" Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpis Posted January 1, 2012 Author Share Posted January 1, 2012 Här kommer min fil. Språkpakete kanske inte går importera rakt av om det är för fel version. Men via FTP kan du ju ladda upp språkfilerna. http://speedy.sh/8HVJe/sv-5.gzip" Tack. Frågan är om det kommer lägga in dom eftersom jag har annan version ens via FTP? Sen undrar jag hur jag ska ladda upp denna via FTP? Öppnar jag den i winrar så är det någon fil där men ingen "filformat" på den ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickardm Posted January 1, 2012 Share Posted January 1, 2012 Vilka mappar är det du behöver mest? Jag kan bifoga mapparna istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpis Posted January 1, 2012 Author Share Posted January 1, 2012 Helst allt! Alltså språk till hela sidan... Allt är ju på engelska på den nya eftersom det inte finns någon översättningspaket till denna.... Frågan är hur det går ihop när det är helt annan version? eller är 1.4.5 likt 1.4.6.2 ? // jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
jula67 Posted January 1, 2012 Share Posted January 1, 2012 Kom på en grej. Jag har problem med att ladda in nya språkfiler. (Får felkoder) Men om jag öppnar upp filen sv.gzip med http://www.7-zip.org/ Väljer höger klickar på filen, sedan 7-zip och open arcive. Markera sv och sedan höger klick och öppna internt. Nu får man fram mappstrukturen, spara lokalt för att sedan skicka in de svenska språkfilerna via ftp. M.v.h. JuLa Edit: Tack till Patrik Lindblom och Rickardm. Körde in filerna i den ordningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickardm Posted January 2, 2012 Share Posted January 2, 2012 provar som zipfil Den skall vara enklare att öppna i sin mappstruktur. svps.zip Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpis Posted January 2, 2012 Author Share Posted January 2, 2012 provar som zipfil Den skall vara enklare att öppna i sin mappstruktur. Vart ska dessa filer laddas upp ? ( Dvs mappen som ligger inne i zip filen SVPS ) // Jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
jula67 Posted January 2, 2012 Share Posted January 2, 2012 Hej Jonas. Det borde finnas 4 mappar som du ska ftp'a in i din rootkatalog för din Prestashop installation. M.v.h. Jukka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Studio1one Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Någon som vet var man översätter flikarna i backoffice?? Har just nu på Svengelska ;-) Känns lite si så där ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Employees->Tabs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Studio1one Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Employees->Tabs Tusen tack Patrik, vissa saker är ibland enklare än vad man tror. Har du någon koll på Klarna Core modulen? Den är nåt fel på för mig. // MVH Patrik ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Nej, bäst att ta ett snack med Klarnas support tror jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Studio1one Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Nej, bäst att ta ett snack med Klarnas support tror jag. ok, tack ändå för all hjälp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Så lite så Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts