Casper0219 Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Hej Alle. Sidder og prøver at finde ud af hvordan jeg får lavet en komplet lagerliste over varer på lager i PS? Nogen der kan hjælpe med det ? På Forhånd Tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 I din php admin, under SQL: SELECT * FROM ps_product WHERE active = 1 Eksporter den til f. eks. excell og arbejde videre med den der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Hvis du bruger version 1.4 kan finde en lagerliste under Statistik > Stock stats. Jeg har rettet lidt i modulet og bruger det under 1.2, så jeg har et bilag til mit regnskab. Jeg bruger salgsprisen til at beregne værdien af mit lager. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Lidt off-topic...ved beregning af varelager kan man da så vidt jeg ved ikke bruge salgsprisen, idet værdien af lageret og forbrugte varer (salg) er lig varens indkøbspris + fragt + evt. told ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted December 31, 2011 Share Posted December 31, 2011 Det er helt korrekt at man skal bruge indkøbsprisen til at beregne lageres værdi, ihvertfald hvis man vil bruge det i sit regnskab. Det er iøvrigt den samme værdi man skal forholde sig til overfor et forsikringselskab. Hvis man bruger salgsprisen vil man få et for stort skatte fradrag i forhold til hvor meget man rent faktisk har solgt. Man kan jo kun trække indkøbte varer fra som er blevet solgt igen. (Desværre) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 31, 2011 Share Posted December 31, 2011 Min revisor forklarede mig, at jeg godt kunne bruge salgsprisen til at opgøre lageret. Jeg kunne så anføre indkøbsprisen som en procentdel af salgsprisen (f.eks. 35 %) og så benytte dette tal i mit regnskab. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted December 31, 2011 Share Posted December 31, 2011 Der synes vidst at være en usikkerhedsfaktor i det, men mon ikke revisoren ved hvad han taler om!? Jeg har lagt det modul op her: http://www.prestatips.dk/prestashopmoduler/ som jeg bruger, det hedder stockvalue. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 31, 2011 Share Posted December 31, 2011 Det håber jeg ;-) Procentdelen skulle blot være anslået, men selvfølgelig den samme fra år til år. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts