Jikdor Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Nu har jag ännu en gång ledsnat på mitt webbhotel och överväger ett byte. Just nu har jag loopia, jag har haft dom i över ett år och jag har haft dom i över ett år och aldrig haft problem, helt klart varit bästa av dom alla webb hosts som jag har prövat. Läste nyligen att den nya versionen av prestashop som jag precis uppgraderade till hade automatiska uppdateringar, fan vad underbart, tänkte jag. För att sedan upptäcka att loopia inte hade allow_url_fopen inte var aktiverat, vilket gör att det inte går. Dom hänvisar i stället till cURL, hur man använder det med PrestaShop har jag ingen aning om. Kan heller inte ha SSL på samma domän, måste ha "https://mindoman-se.loopiasecure.com" vilket är rätt lame. Det tredje problemet jag har med loopia är att jag bara kan se dom första 50 produkterna i Back Office, om jag väljer att gå till andra sidan, visa mer än 50, eller ändrar något över huvudtaget där så får jag en detta error meddelande: "502 Bad Gateway The server returned an invalid or incomplete response." Kan alltså inte alls ta bort, ändra eller ens lägga till nya produkter för dom hamnar på andra sidan vilket jag inte kommer åt alls. Förutom de tre problemen har Loopia fugnerat klockrent. Betydligt bättre än dom andra som erbjuder mer plats och bandbredd billigare. har provat en massa webbhotel, mest amerikanska. Ska dock sälja i Sverige och vill såklart att det ska vara hostad här. Har provat Binero innan Loopia och dom funkade bra förutom att den dåvrande versionen av prestashop inte var kompatibelt mest just exakt den versionen av php som Binero hade på sina servrar vilket gjorde att det inte gick att ladda upp bilder på produkter. Vilket gör dom värdelösa. Har även provat one.com och dom sög ju bara fett. På andra hostar har dom sakerna funkat utmärkt, men så har andra problem kommit upp som jag inte har nu. Jag orkar byte och chansa på något som ser bra ut på utsidan men sen visar sig vara skit. Pris, utrymme och bandbredd är inte så relevant, jag vill hitta en host där PrestaShop fungerar 100% smärtfritt och laddar snabbt. Vill absolut inte ha en långsam butik! Känner inte riktigt att man ska behöver skaffa en svindyr dedikerad server för att få det att funka när jag inte ens har lanserat min butik än. Så nu är jag mycket nyfiken vart alla Svenska Presta användare hostar sina butiker och vad ni har för erfarenheter med eran host och om ni kan rekommendera mig någon, helst i eller mycket nära Sverige. Länka gärna till era butiker med. Om det är ovanligt dyrt, motivera gärna varför det är värt det! Tack på förhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Har visserligen inte haft min Prestashop länge men har Binero idag (företagskonto) och det går alldeles utmärkt! Har inte upptäckt några problem och deras support är ju kanon - snabba, duktiga och grymt hjälpsamma! Annars har jag hört att Oderland ska vara hemskt bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jikdor Posted December 26, 2011 Author Share Posted December 26, 2011 Tack för ditt svar Camilla! Är allow_url_fopen påslaget? Det är det första du ser när du går in i Back Office. Kollar upp Oderland, dom ser bra ut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Kör själv Oderland, precis som många av mina kunder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jikdor Posted December 26, 2011 Author Share Posted December 26, 2011 Kör själv Oderland, precis som många av mina kunder. Har nu läst en massa på deras sida och dom verkar kanon. Blir helt klart dom när jag byter, tack för tipset! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Det var så lite :-) Glad att man kan hjälpa till! Japp den är påslagen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jikdor Posted January 7, 2012 Author Share Posted January 7, 2012 Reggade precis ett prova på konto hos Oderland dom verkar var skitbra men "PHP magic quotes option is off (recommended)" är avstängt, vad gör den? Är det viktigt att ha? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Jag änvänder mig av svenskadomaner.se Fungerar riktigt bra. Jag har 11 domänder därifrån. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spook Posted January 9, 2012 Share Posted January 9, 2012 Har två stycken som rullar hos Stockholms Webhotell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knivbutik Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 För närvarande One.com , EJ att rekommendera, segt som sirap... Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Jag kommer att köra med manufrog.se Har hittills funkat kanon och min beta-presta ligger där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
snus1 Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Hej, Nu var det ett tag sen denna tråd skapades, men nu 2016 kanske har hänt ändring/upgraderingar när det gäller webhotell. Just nu har vi abonnemang hos one.com med Professional Plus paketet. Tror ni i dagsläget att det är ok för prestashop eller är det fortfarande dåligt. isf var rekommenderar ni att man ska hosta sin hemsida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nofire Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Själv kör jag på tmzvps.com, Känns bättre att köra på en egen server så man kan ändra i inställningarna som man vill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
riyyah Posted June 10, 2016 Share Posted June 10, 2016 Hej, Nu var det ett tag sen denna tråd skapades, men nu 2016 kanske har hänt ändring/upgraderingar när det gäller webhotell. Just nu har vi abonnemang hos one.com med Professional Plus paketet. Tror ni i dagsläget att det är ok för prestashop eller är det fortfarande dåligt. isf var rekommenderar ni att man ska hosta sin hemsida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bestbuysweden Posted October 14, 2016 Share Posted October 14, 2016 Välj Oderland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts