Jump to content

velden aanpassen/verwijderen bij aanmaken van een account/inloggen

Recommended Posts

hallo,

kan iemand mij zeggen waar en hoe ik bepaalde velden in het inlogscherm kan aanpassen/verwijderen?

als je nu op mijn webshop een account wil aanmaken, moet jij bij de adresgegevens een 2de keer je voornaam ingeven: volledig zinloos want die heb je ervoor al eens ingevuld, dus dit veld wil ik verwijderen. Daarenboven vraagt het systeem om jouw achternaam in te vuillen eens je klaar bent, terwijl die wel degelijk ingevuld is, heel raar ....

voorbeeld van mijn probleem vind je via deze link: http://www.thecelebrationsandeventsfactory.eu/webshop/authentication

ik ben een echte computerleek, dus graag een heel simpele oplossing als het kan of een stap voor stap oplossing zodat het voor mij ook duidelijk is.

Alvast bedankt!

gr Monika

Die dubbele invulvelden voor voor- en achternaam zijn inderdaad wat overbodig. Maar de namen die je bij 'Uw persoonlijke gegevens' invult worden automatisch overgenomen in het 'Uw adres' gedeelte. Ik denk dat de invulvelden voor namen dubbel uitgevoerd zijn zodat je eventueel een andere naam kan opgeven voor verzending (hoewel ik niet zeker weet of je wel echt een andere naam kan opgeven). Alle invulvelden voor de namen zijn verplicht dus dat kan je niet zomaar uit de code slopen.

Maar ik zie op je website dat het 2de invulveld voor de achternaam (in het 'Uw adres' gedeelte) ontbreekt. Dat zal de reden zijn waarom je een foutmelding krijgt dat de achternaam niet is ingevuld, ook al heb je dat wel gedaan daarboven.

Waarschijnlijk is het adreslayout niet goed ingesteld in je beheersysteem. Kijk eens bij 'Shipping-->Countries' en bewerk dan 'Nederland' in de lijst met landen. Dan zie je een veld voor 'Address layout:'. Dit zou zoiets moeten zijn als dit:

firstname lastname

company

address1

postcode city

Country:name

phone

Customer:email