Jump to content

Billeder forsvinder ved download af site

k.hansen

Recommended Posts

Hej

Jeg har nu flere gange prøvet, og ejeren af siderne har også haft et firma til at gøre det, men når man forsøger at downloade sitet via FTP, så får vi 537 filer, så vidt jeg husker, som den ikke vil hente ned.

Dette er opstået i forbindelse med at vii ville opdatere siden lokalt, ligesom i den video der er i Prestashop Wiki, men allerede når vi åbner siden i localhost, så er der forsvundet en masse produktbilleder.

Siderne er hostet hos web10.dk, og der har længe været problemer med lange nedetider, og derfor havde jeg fået til opgave at opdatere siderne fra Prestashop 1.3.2.3 til seneste version, som vist nok er 1.4.6.2.

Men siderne skulle alligevel flyttes, da ejeren har skiftet udbyder fra web10.dk til GigaHost.

Så derfor ville jeg bare lige høre, om der er nogen der har haft lignende problemer, og evt. hvordan man løser det.

Er der en indbygget backup-funktion i version 1.3.2.3, som kan eksportere billederne til download, samt hele kataloget?

MVH

Det samme problem havde jeg, da jeg skiftede fra web10.

Via ftp kan man kun se et antal filer i samme mappe. 2.000 stk, så vidt jeg husker.

Jeg savnede dem også da jeg loade shoppen op på min nye host.

Heldigvis havde jeg ftp adgangen til web10, så løsningen var at slette de billeder på web10, som jeg havde fået hentet ned.

Og nej til Gigahost, også herfra.

Hej

Hvis man sletter billederne hos web10, så er de væk på alle varerne og det betyder jo så at der skal lægges billeder ind på omkring 1000-1100 varer på i alt, og det var det rene helvede, dengang hvor der kun var omkring 500 varer, der skulle flyttes fra et hjemmebygget system uden databaser, så det ville vi helst undgå.

Hvad angår gigahost, så har vi på mail fået svar fra dem, for 3 dage siden, at prestashop fungerede uden problemer på deres system. Så må vi jo tage dem på ordet, og hvis deres system så ikke kører optimalt på prestashop, så må de jo få det løst, så det fungerer.

Held og lykke med Gigahost, når I skal have fat på dem, når siden er nede, har lange svartider, mails ikke virker. Deres support er stort set ikke eksisterende. Hvis man er heldig, får man svar en uge efter man oplevede et nedbrud.

Det er jo ikke fordi PrestaShop ikke fungerer hos dem - det kører bare ufatteligt dårligt og langsomt.

Men nu er du jo advaret - så må resten være op til dig selv.