Johan F Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Jag undrar varför man inte har lagt rabatt kupongen i dom olika stegen när man kommer till slutbetalning lite lustigt? Man måste klicka på varukorgen för att den ska komma och det gör man ju inte när man ska slutbetala en produkt, vad kan man göra enklast för att få det fungera... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elin-BioLivs Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Om man väljer 1-stegskassa så kommer den kupongfältet upp där, men inte annars. Jag gillar inte 1-stegskassan och skulle gärna se att kupongfältet kunde läggas i 5-stegskassan, så om någon annan vet är jag också intresserad! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan F Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 Det jag menar är när man klickat till kassan inte till varukorgen så kommer dessa alternativ upp, men sammanfattningen hoppar den över när man klickar till kassan och där kupong finns Sammanfattning Inloggning Adress Frakt Betalning Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannesw Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Det borde väl gå att haxa lite i templatesen och ev php'n för att flytta över den till sammanfattningen om man vill det? /johannes Link to comment Share on other sites More sharing options...
theme_designer Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Någon som vet detta? Vi vill också denna funktion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan F Posted December 6, 2011 Author Share Posted December 6, 2011 Är det ingen som vet känns lite synd att inte kunna fortsätta med ett så här bra system. Är tvungen och få den på nästa steg annars så blir folk irreterade Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elin-BioLivs Posted December 6, 2011 Share Posted December 6, 2011 Men välj 1-stegskassa, om det är viktigt för dig! Där finns kupongfältet med ju! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan F Posted December 7, 2011 Author Share Posted December 7, 2011 Jo men det kanske går att lösa enkelt för någon som är duktig på prestashop Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjoli Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Jag tog bort ena knappen så man alltid kommer till sammanfattningen av kundkorgen och får med rabattkupongfältet. Hade så himla många kunder som missade det annars... Kör PS 1.3.6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
runar Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Nu var ju detta ett litet tag sedan men jag har också undrat över det här men nu äntligen listat ut hur man kan göra för att man ska komma till "Summering" när man trycker på "Till kassan". Gå till mappen "Modules" -> "blockcart", öppna filen blockcart.tpl. I den filen kan ni söka "check out", tror det är 6:e sista raden eller dylikt. Raden börjar med "<a href="{$base_dir_ssl}order.php?step=1...." osv. ändra "step=1" till "step=0" för att komma till "Summering" istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts