smasill Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Vad behöver jag göra för inställningar för att momsen inte ska betalas av tex norska kunder eller kunder med europeiskt VAT-nummer? Europeiska kunder ser priser utan moms men om de lägger dem i kundvagnen så läggs momsen tillbaka. Betalningen blir då på hela beloppet men i fakturan som genereras syns inte momsen. /Susanna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickardm Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Back Office Betalning Tax Rules Här skall du ha moms 25% inlagd, och om du tidigare skapat olika grupper med länder (jag har gjort Sverige, EU, EES) så går du in och editerar "moms 25%", du väljer helt enkelt de olika "ländergrupperna" och anger om moms skall tas ut eller ej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smasill Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 Problemet är att de ser det rätta priset i butiken men det är i varukorgen som momsen kommer tillbaka! Jag har lagt länderna i grupper, i och utanför EU etc men det funkar liksom inte ändå. Samma sak när jag har en grupp som tex ska ha 10% rabatt på allt i butiken, då ser de det rätta priset men i varukorgen läggs rabatten tillbaka på priset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts