Jump to content

Recommended Posts

Beste,

Ik heb vanmiddag een PrestaShop geinstalleerd, maar nu wilde ik ook een nederlands taalpakket installeren. Dus ik heb eerst bij: Back Office >> Tools >> Languages een nl=taalpakket (of zo) aangemaakt. Toen ben ik naar Back Office >> Tools >> Translations gegaan en daar heb ik via Import a language pack nl.gzip geimporteerd. Toen kreeg ik de melding: archive cannot be extracted. In de map translations >> nl wil hij enkel niet chmodden naar 777 en wel naar 755. Met als melding 550 CHMOD 777 nl: Operation not permitted. Wie kan mij hiermee helpen.

Alvast bedankt.

• 3 months later...

Hi,

Voor toekomstige Presta gebruikers met dit probleem:

Ik heb een soortgelijk probleem: ook ik kan het gzip bestand niet uitpakken en ontvang de melding "archive cannot be extracted". Ik heb meerdere malen de permissies van alle relevante directories en bestanden gecontroleerd en alles is keurig 777. Na contact met mijn hostingprovider Hostnet ligt het probleem aan het feit dat ik een shared server contract heb, en dus geen root toegang op de server. Helaas wil men het bestand ook niet voor mij installeren.

Er is om het probleem heen te werken door alle bestanden nl.php handmatig te uploaden naar de relevante directories.

Succes!

• 1 month later...