NickKK Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Jeg kæmper lidt med www.tapetfabrikken.dk og den footer der er defineret. Der er lagt en template fra MonsterTemplates på nyeste version af PrestaShop, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at ændre den footer. Er der en venlig sjæl der vil hjælpe? På forhånd mange tak! /Nick Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 Mnjoeh... jaeh... men min footer er godt nok stadig et problem! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Den ligger ikke som et modul under din /theme mappe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 Ikke andet end at der ligger f.eks. en tpl-fil som refererer til et andet sted. Men tekster og links må jo være specificeret et eller andets sted, som jeg burde kunne ændre i BO? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Ikke nødvendigvis.. Min egen footer med links skal manuelt redigeres i en .tpl fil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Prøv at kikke på footer.tpl i dit theme... er nok der eller også følger der et specielt modul med dit theme. Noget andet er at siden er enorm langsom til at loade... Er det normalt eller har du bare slået force complie til? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 Tak for det - jeg fik rodet med footeren på den måde :-) Ja, jeg bliver nødt til at compile hver gang, da jeg roder med dele, som ellers ikke bliver effektueret. Men nu har jeg et problem med kategoribillederne. Eller det vil sige produktbillederne i oversigten over en underkategori. Den viser bare ? i stedet for de billeder, som den gerne viser inde på en produktside. Har I oplevet noget af den slags? Jeg fatter ikke hvorfor den ikke vil vise dem! Tak for hjælpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Plejer som regl at være et problem med de url-venlige URL - jeg plejer at opdatere min .htaccess fil via. BO, så popper de frem igen. Husk at gemme en backup i tilfælde at du har lavet dine egen ændringer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ccproshop Posted December 6, 2011 Share Posted December 6, 2011 Jeg sidder med lignende problem. Roder med mange af de basale ting, og vil ændre min header, jeg kan ikke finde noget modul til dette, hverken under moduler i back office eller under mit theme. Jeg prøvede at følge tidligere svar i form af at finde min tpl fil i databasen. Den åbnede jeg i notesblok. Det skal siges jeg næsten intet kender til html eller kodning. <li><a href="{$base_dir}index.php">{l s='home'}</a></li> <li><a href="{$base_dir}new-products.php">{l s='New products'}</a></li> <li><a href="{$base_dir}prices-drop.php">{l s='Prices drop'}</a></li> <li><a href="{$base_dir}my-account.php">{l s='My account'}</a></li> <li><a href="{$base_dir}order.php">{l s='Cart'}</a></li> <li><a href="{$base_dir}contact-form.php">{l s='Contact'}</a></li> Dette er det eneste sted hvor navnene på mine tabs i headeren indgår, kan jeg blot ændre navnene her (home, new products, prices drop osv.), indsætte den redigerede tpl fil i databasen i stedet for den eksisterende og forvente at det virker? Og hvordan ændre jeg hvilke links tabsne skal sende mine brugere hen til? Kan det virkelig passe der ikke er et modul integreret fra starten af som kan ændre noget så vigtigt og basalt? På forhånd tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted December 6, 2011 Author Share Posted December 6, 2011 I den nyeste 1.4.6.2 er der vist en langt bedre footer med standard. Der virker bare som om at auto update funktionen er i udu :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted December 6, 2011 Share Posted December 6, 2011 Jeg sidder med lignende problem. Roder med mange af de basale ting, og vil ændre min header, jeg kan ikke finde noget modul til dette, hverken under moduler i back office eller under mit theme. Jeg prøvede at følge tidligere svar i form af at finde min tpl fil i databasen. Den åbnede jeg i notesblok. Det skal siges jeg næsten intet kender til html eller kodning. <li><a href="{$base_dir}index.php">{l s='home'}</a></li> <li><a href="{$base_dir}new-products.php">{l s='New products'}</a></li> <li><a href="{$base_dir}prices-drop.php">{l s='Prices drop'}</a></li> <li><a href="{$base_dir}my-account.php">{l s='My account'}</a></li> <li><a href="{$base_dir}order.php">{l s='Cart'}</a></li> <li><a href="{$base_dir}contact-form.php">{l s='Contact'}</a></li> Dette er det eneste sted hvor navnene på mine tabs i headeren indgår, kan jeg blot ændre navnene her (home, new products, prices drop osv.), indsætte den redigerede tpl fil i databasen i stedet for den eksisterende og forvente at det virker? Og hvordan ændre jeg hvilke links tabsne skal sende mine brugere hen til? Kan det virkelig passe der ikke er et modul integreret fra starten af som kan ændre noget så vigtigt og basalt? På forhånd tak Nu skriver du godt nok databasen, men her findes dine .tpl filer ikke - mon ikke du mener din FTP-adgang til shoppens filer? Ja, det kan godt passe, at din topmenu (som jeg tror, det er) ikke kan redigeres via moduler - afhængigt af dit theme. Men før jeg fortsætter den dårlige kutyme det er at skrive i tråde der er løst - specielt når dit problem ikke drejer som om noget vedr. footer som denne tråd omhandler, så vil jeg bede dig oprette et nyt indlæg med dit problem - og så skal jeg nok hjælpe med svar :-) I det nye indlæg, vil det også være en stor hjælp, hvis du skriver et link til din shop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts