diondp Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 hejsa, jeg har nu forsøgt mig med at enable: file-cache i performance tab.. det må siges at forbedre hastigheden på siden MEGET drastisk, men desværre virker det til at være mere eller mindre ubrugeligt, da FrontEnd så ikke længere viser aktuelt lager tal / stadig viser inaktive varer osv.. fordi der jo er cached en statisk side... nogen ideer til hvordan man kan komme udover dette ? problemet er jo fx. hvis en varer går i 0stk og bliver inaktiv.. så kan kunderne stadig bestille fordi den stadig står aktiv på frontend med det sidst cachede... det giver jo et stort problem... jeg har overvejet lidt at lave lagertalsvisningen om til AJAX, således at dette altid blev requested fra databasen, men det løser ikke helt problemet alligevel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Min shop viser da ikke varer, der ikke er på lager. De forsvinder så snart lageret ryger i 0 og jeg bruger cache. Hvor er du hostet, siden du også skriver det med hastighed (for det har jeg heller ingen problemer med - længere) Link to comment Share on other sites More sharing options...
diondp Posted November 17, 2011 Author Share Posted November 17, 2011 Hej Prestafan, det er ikke den normale cache i toppen af performance (den benytter jeg uden problemer), det er fil-cache som kan aktiveres i bunden på performance siden... jeg benytter powerhosting som absolut ikke har hastighedsproblemer... det er helt selvforskyldt grundet jeg har over 30.000 produkter på siden. (det er jeg ved at filtrere i) problemet er at filcaching laver en statisk kopi af hver side, og så kun opdateres baseret på noget cookie history såvidt jeg har læst mig til... tilgengæld så bliver hele siden VOLDSOMT hurtigere når dette benyttes... om ikke andet så kunne det hjælpe blot at få cached selve product-list viewet. (de er lidt tunge pga. mange produkter og mange filter options. selve produktsiderne køre helt fint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Hej dion Så misforstod jeg dig. Jeg har ikke erfaring med filcaching, da jeg ikke kan slå dette til hos Meebox. Så må nogle af de rigtig kloge på banen:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts