Navagio Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 I det mail som skickas ut automatiskt när en order är lagd står det i ämnesraden: "Order confirmation" Jag har letat och letat men hittar inte var man kan översätta dett till svenska! Kan någon hjälpa till med var detta görs? Tack Tack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrzoom Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 I min shop hittar jag det i translation för email. Expanderade core-emails och sökte med ctrl+f efter "order conf". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Navagio Posted November 13, 2011 Author Share Posted November 13, 2011 Ja, nu har jag hittat mallen, men kan inte få bort "Order confirmation"! Har provat att skriva lite olika saker på raden, men det fungerar inte, skriver väl fel förstås! Någon som har en lösning? Tack Tack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elin-BioLivs Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Har samma problem! Otroligt irriterande att kunderna får en bekräftelse med mailsubjekt på engelska!!! Jag har provat att ändra i filen mails/sv/lang.php men inget händer... Tips mottages tacksamt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rockbottle Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Hej. Ändra i filen mails/se/lang.php el mails/sv/lang.php. Troligen är filen helt tom... Kopiera filen från ex. franska mails/fr/lang.php, översätt och spara i svenska mappen som lang.php Engelska ord finns i filen, även om du använder den Franska, så det är lätt att översätta. ex: $_LANGMAIL['Order confirmation'] = 'Confirmation de commande'; // Sebb Link to comment Share on other sites More sharing options...
spc Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 I´m trying to find where i can translate the order-confirmation.php in step 5. I get it in english now: Your order on xxxxxx is complete. Thank you! You have chosen the xxxxx method. Your order will be sent very soon. Where can i change it.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Det beror på vilken modul du använt för betalning, men sök under modulöversättningar, så hittar du säkert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spc Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 använder mig av klarna och payson.... har översatt dom i modulöversättningar... Men det är sista steget vid beställning jag vill översätta... och jag hittar det inte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts