THYE Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Jeg kan ikke komme videre i min installation - jeg får denne fejl og ved ikke hvad jeg skal gøre ! Can't create settings file, if /config/settings.inc.php exists, please give the public write permissions to this file, otherwise please create a file named settings.inc.php in config directory. Håber der er nogen som kan hjælpe en novice. PFT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Du skal bare gøre som den skriver - men som ny er det jo ikke nemt:-) 1. Tjek via FTP om du har en fil der ligger i mappen /config og hedder settings.inc.php Hvis Ja: Højreklik på mappen og vælg settings (i FTP) og fortæl os hvilke rettigheder der står - det står angivet i tal, f.eks. 755 Hvis Nej: Så har du højst sandsynligt glemt at flytte filen (og evt. mappen config og andre mapper) med da du uploadede Prestashop til dit webhotel. Hvor er du i øvrigt hostet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
THYE Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Hej og tak for dit svar. Filen ligger IKKE i den downloadede fil - heller ikke inden udpakning. Mappen config er med, men altså uden settings.inc.php Jeg er hosted via TDC Har nu prøvet at geninstallere 3 gange - men får slet ikke denne fil med i mappen under config ???? Hvad gør jeg ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Filen config/settings.inc.php oprettes ved en ny-installation. Prøv at ændre rettighederne for kataloget config til 777. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
THYE Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Hej Kjeld, Har som sagt prøvet at geninstallere 3 gange og jeg kan ikke finde settings.inc.php filen - den er heller ikke i den dowloadede fil inden udpakning ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Nej, filen bliver jo oprettet under installationen. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
THYE Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 ikke hos mig - og så kan jeg ikke fortsætte installationen !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Har du tjekket skriverettighederne for config-kataloget? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
THYE Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Er der nogen som "ligger inde med" filen "settings.inc.php" og kunne sende den til mig ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
THYE Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Via FileZilla har jeg forsøgt at ændre skriverettighederne for config - men den kommer med en fejl og udfører ingen ændringer ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
THYE Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 I FileZilla skrives følgende: Kommando: SITE CHMOD 755 config Respons: 500 'SITE CHMOD 755 config': command not understood Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Jeg var i gang med at svare på den private besked du sendte, at jeg ville skrive her... Det er korrekt som Kjeld skriver, at filen først genereres under installationen, det var mig der huskede forkert. Du skriver i din private besked, at du er hostet hos TDC, men jeg mener ikke udbyder, jeg mener, hvor har du dit webhotel. Når du ikke kan ændre rettighederne på en mappe, skyldes det som oftest webhotellet. Det hjælper ikke, at nogen sender dig filen, for den er specifik for den enkelte shop, idet den bl.a. indeholder oplysninger om din database m.m. Link to comment Share on other sites More sharing options...
THYE Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Mit webhotel er hos TDC - hvad skal jeg skrive til dem, hvis jeg skal have ændret nogle rettigheder. Har nu brugt mere end 12 timer bare på installation og det virker stadig ikke - man bliver HELT frustreret OG TAK FOR HJÆLPEN - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Prøv at se post #4 ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
THYE Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Kan ikke helt gennemskue hvad jeg skal se i #4, men det er OK. Tror ikke det lykkes for mig! Tak for al jeres hjælp . . . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Bed TDC om at ændre rettighederne på din mappe /config til CHMOD 777, så bør de vide, hvad du mener:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
THYE Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Tusinde tak - skal give besked om det lykkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Bed TDC om at ændre rettighederne på din mappe /config til CHMOD 777, så bør de vide, hvad du mener:-) Jeg ville nok ikke vælge TDC som udbyder at mit webhotel. De kan bruges til at lægge familiebilleder op på, men ikke til en webshop, efter min mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 TDC har også pro-løsninger, så det behøver nu ikke være så slemt endda;-) Men de er temmelig sikkert en hel del dyrere end andre (mindst ligeså gode løsninger) på markedet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
THYE Posted November 7, 2011 Author Share Posted November 7, 2011 Hej igen, Fik løst problematikken omkring CHMOD med TDC og NU VIRKER DET Tusinde tak for al jeres hjælp :-) Jakob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Hej igen, Fik løst problematikken omkring CHMOD med TDC og NU VIRKER DET Tusinde tak for al jeres hjælp :-) Jakob Og løsningen var? Det er god tone herinde at skrive, hvad der skulle til for at løse problemet. Det kan jo være, at der er flere, der kommer i samme situation. Og husk så at skrive [LØST] i overskriften på dit første indlæg. Det gør du ved at rediger dit første indlæg i fuld editor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Hej Pertho Hvis ret skal være ret, så har Jakob faktisk fortalt, at det jeg skrev, han skulle bede TDC om at ændre, løste hans problem - hvis du læser tråden:-) Mht. at ændre indlægget til LØST, så tog det mig også en rum tid at finde ud af, at jeg var nødt til at vælge "More Reply Options" når jeg svarede på indlæg, før jeg fik muligheden for at redigere overskriften. Dette er ændret efter forum blev opdateret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts