cassim Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Hej Jeg kom lige til at kigge på dette https://www.nets-danid.dk/produkter/for_tjenesteudbydere/nemid_tjenesteudbyder/ Efter at Nemid faktisk ringede til mig. Det er omkring muligheden for at bruge nemid til at logge ind i Prestashop med. Var det en ide. ? Den skulle angiveligt kunne hente alle personlige oplysninger direkte fra folkeregisteret. og bruge dem direkte på siden for at sikre leverings/faktura adresse Har i nogle ideer til dette ? Godt eller ondt ? Fordel ulemper ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Hej Martin NemId er jo ret godt etableret efterhånden - trods stor modstand. Jeg synes, det giver rigtig god mening at tilbyde det i webshops. Dog kan jeg frygte, at visse kundesegmenter tror, at webshoppen får adgang til deres bankoplysninger osv. da Nem-id jo stadig oftest bruges i forbindelse med webbank. Folk er yderst skeptiske, når det handler om udlevering af personlige oplysninger - eller nogle er, det kommer an på segmentet. Jeg tror, at man er bedst tjent med at lave en brugerundersøgelse og/eller brugertest først for at se folks reaktion. Mit gæt er, at det vil være meget aldersopdelt, om man vil bruge det eller ej. Men ingen tvivl om, at dem der vil bruge det, vil opleve et meget bedre købs-flow. Det er bestemt en spændende idé, som jeg meget gerne vil være med til at teste af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Der har jo allerede været tilfælde med folk, der har oplevet svindel med NemID. Personligt ville jeg da tænke mig en ekstra gang om, før jeg indtastede mine koder til NemID hos en tilfældig webshop. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted November 1, 2011 Share Posted November 1, 2011 Jeg ville heller ikke udlevere oplysninger i netbutik som senere kan bruges til at logge ind i min netbank med. EDIT: Det er da også alt for besværligt som kunde at skulle have sit nemID frem for at handle?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts