Jump to content

Kan man have flere shops på samme websted?

Alex_Hansen

Recommended Posts

Hejsa !

Håber et par af Jer har erfaringer på dette:

1. Kan man (uden problemmer med databaser mv) have installeret flere presta-shops på samme websted?

F.eks. hvis jeg vil handle med dyrefoder, DVD-film og Erotisk legetøj (bare eksempler), så ville det nok være smart at adskille tingene i forskellige shops :-)

Måske de kunne ligge i forskellige directories - Men vil det give problemmer med databaser mv ???

2. Kunne man evt lave det endnu smartere, således at der var fælles BO for alle 3 - Og i princippet kunne en kunde have varer i kurven fra flere Shop-afd. på een gang, men altså stadig synligt adskilt (hvis I forstår)?

Det korte svar er nej, det kan du ikke uden problemer, men det kan du efter sigende i version 1.5 af PrestaShop. Mit råd er, at du skal overveje dit forretningsgrundlag grundigt, før du kaster dig ud i det. Som det er nu, kan du ikke have det hele liggende i én database, men du kan jo have subdomæner med hver deres database uden problemer - eller forskellige domæner (som nok giver mere mening i virkeligheden).

Jeg har haft to shops kørende i samme regnskab (det kan man sagtens), men det administrative i at skulle ind i flere BO og lave ordrehåndtering osv. gav for mig mere arbejde, end det kunne bære, så jeg har nu kun en shop.

hej

Jo v. 1.5. har dette som standard indbygget, og når det nu er det, ja så må man formode mange har efterspurgt dette - men ellers er jeg meget enig i det svar der blev givet herover.

Personligt syntes jeg nu ikke dette skulle stå øverst på "ønskelisten" over nye tiltag - nok bedre man brugte meget mere energi på at for nyhedsbrev og mail færdig udviklet frem for det dét er i dag - halvt om halvt, og alligevel ingenting.

Mvh

Bjarne