quriass Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Hallo, Ik heb een terugkerend probleem met de rechten op mijn (virtual) server. Op het moment dat er iets VANUIT de BackOffice van Prestashop wordt geïnstalleerd, dan gebeurt dit onder een verkeerde usernaam namelijk : "apache", terwijl dit natuurlijk mijn eigen gebruiksnaam moet zijn. Vervolgens is het heel lastig om dirs en files te chmodden. (Logisch, want de usernaam staat verkeerd.) FTP gaat wel goed, alleen sommige zaken laten zich nu eenmaal lastiger FTP-en zoals bijv. nu de nieuwe upgrade. Komt bij dat er dirs en files op die verkeerde (hoofd?)usernaam staan, die ik dus niet via FTP kan overschrijven. Wie herkent dit probleem? Marck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Gebruik eens een FTP Programma (filezilla) of dergelijken en doe dan een CHMOD 757. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quriass Posted October 26, 2011 Author Share Posted October 26, 2011 Dank voor je bericht. Op zich is het geen probleem om via Filezilla bestanden op de server te zetten. Ze krijgen dan ook netjes mijn usernaam mee (zie screendump) Het gaat mij erom dat bestanden die -online- dus vanuit BO van de shop, geplaatst worden, bijvoorbeeld als je een module instaleerd, of een update draait, dat deze dan de verkeerde user meekrijgen n.l. apache. Als dat eenmaal zo is dan kan ik juist die bestanden niet chmodden of deleten omdat ik de rechten niet heb. Ik hoop dat ik zo duidelijk ben. Groet, Marck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Als het niet vaak gebeurt zou je gewoon een chmod kunnen doen als er iets veranderd is. Ik zal morgen eens kijken waar dat precies zit in PS Link to comment Share on other sites More sharing options...
quriass Posted October 26, 2011 Author Share Posted October 26, 2011 Volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal ... ik kan bestanden met de usernaam apache juist niet chmodden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Oke, ik zal morgen eens kijken heb zelf ook gewoon apache wellicht waar heb je je hosting? Link to comment Share on other sites More sharing options...
quriass Posted October 27, 2011 Author Share Posted October 27, 2011 Oke, ik zal morgen eens kijken heb zelf ook gewoon apache wellicht waar heb je je hosting? kleine hoster, servers staan bij Denit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 (edited) Oke ik heb zelf een eigen server bij leaseweb. En had eerst Aleto en werken allemaal met direct admin heb je dat ook? Mag ik je vragen wat je per maand betaald? want dat kan volgens mij veel goedkoper! Edited October 27, 2011 by djkavaa (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
quriass Posted October 28, 2011 Author Share Posted October 28, 2011 Oke ik heb zelf een eigen server bij leaseweb. En had eerst Aleto en werken allemaal met direct admin heb je dat ook? Mag ik je vragen wat je per maand betaald? want dat kan volgens mij veel goedkoper! - Plesk - Weinig, maar heb je een voorstel dan? (Want nu heb ik weinig € en teveel problemen, dus weinig € en geen problemen zou een uitkomst zijn ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Dan heb ik 2 opties voor je of bij mij hosten: Kosten: € 4.50 Per Maand. Minimale afname om te starten is 2 maanden. 2GB opslag + Elk jaar 1GB erbij Extra GB = 0.50 Cent per maand 40GB dataverkeer Per maand. Zoveel e-mail adressen als je wil Zoveel domeinnamen als je wil Zoveel SQL databases als je wil Onbeperkt FTP Accounts En voor de verder rest alles wat in direct admin mogelijk is. en dan hebben we nog https://www.sity.nl/page/webhosting Link to comment Share on other sites More sharing options...
quriass Posted October 29, 2011 Author Share Posted October 29, 2011 Dank voor je reactie, heb toch maar gekozen voor een dedicated server... Link to comment Share on other sites More sharing options...
verhoej Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 had het zelfde probleem. Van de hoster moest ik toen via filemanager, reset owner op de map of file doen. Dit werkt perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barracuda Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 had het zelfde probleem. Van de hoster moest ik toen via filemanager, reset owner op de map of file doen. Dit werkt perfect. Inderdaad, was eigenlijk te laat om dit te melden, maar zo doe ik het ook ( mits noodzakelijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Ik neem aan dat het hiermee dan opgelost is. Zou je er dan even [sOLVED] bij willen zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts