Jump to content

Backup af din Database

sydboen

Recommended Posts

Hejsa

Jeg kommer med dette indlæg da der ofte opstår problemer når snakken går på backup af databasen. Sikkert er det, at netop ens database er ”alt eller intet”. Hundredvis af arbejdstimer kan med et lille fejltrin gå tabt, og man står på bar bund. Det er fint man kan tage en backup inde fra admin-delen men hvad hjælper det når man på ingen måde kan få ”kontakt”, når alt er gået galt. I de fleste tilfælde kan en backup tages via kontrolpanelet hos Webudbyderen – men også her har mange oplevet at når så ens backup skal ”retur”, så meldes der fejl. En anden side er også at mange absolut ikke føler sig sikker på disse kanter, og dermed holder sig langt væk.

Sådan bør det ikke være, og der er også en skudsikker løsning. En løsning hvor alle kan være med – og så virker den hver gang. Programmet/værktøjet du skal downloade er gratis og hedder MySQL-administrator. Det kan downloades flere steder fra men dette link her virker –

http://mysql-administrator.en.softonic.com/

Når du har downloadet MySQL-administrator installerer du programmet på din pc. Programmet kan flere ting men det du skal er lige ud af landevejen. Efter installation indsætter du de relevante oplysninger ang. adgang til din database. Det er oplysninger du har fået ved oprettelsen af webhotellet. Når det er skabt kontakt skal du kun anvende Backup og Restore. Efter backup downloades backup-filen til din pc. Alt ordnes fra din pc og varer få minutter. Backup tages jævnligt – husk det…….

Går tingene så galt – start MySQL-administrator og nu vælges Restore, vælg backup-filen du sidst har gemt og tryk udfør. Nu overføres en ”frisk” opsætning til din database. Og det virker hver gang.

Skulle nogen nu alligevel føle usikkerhed så udarbejder jeg da gerne en trin for trin vejledning ;-)

Bjarne

www.pillo.dk

• 1 month later...

Jeg har prøvet dette tool og det ser ud til at virke fint.

Jeg er dog i den situation at jeg skal have flyttet min database til en anden udbyder (fra Gigahost til Meebox)

Hvordan gør jeg det med "mySQL-administrator"? Hvis det overhovedet kan lade sige gøre?

Hilsen

Hans Jørgen

Det kan du ikke

Jeg har prøvet dette tool og det ser ud til at virke fint.

Jeg er dog i den situation at jeg skal have flyttet min database til en anden udbyder (fra Gigahost til Meebox)

Hvordan gør jeg det med "mySQL-administrator"? Hvis det overhovedet kan lade sige gøre?

Hilsen

Hans Jørgen

Det kan du ikke med mySQL-administrator, men se mit svar i din anden tråd.