sheribaby Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Hej, Jag har jätteproblem med att när jag översatt orderbekräftslemailet till svenska så ser det jättekonstigt ut. Är det någon mer som har/har haft samma problem? Hur löste ni det? vore jättetacksam för hjälp. jag har nämligen tänkt öppna snart och jag behöver ett fungerande mail som ser helt ok ut. Se bifogad fil för vad jag menar. Tack på förhand! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Hej Samma problem här med mailet. Någon som vet? /R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kidzbox.se Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Hej, bifogar en bild på hur mailet ska se ut för att bli korrekt. Mvh Jimi www.e-ztore.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
sheribaby Posted November 3, 2011 Author Share Posted November 3, 2011 Jag fick göra en fulfix för att få det att fungera. Flyttade ner products och discounts i tabellen lite som e-ztore gjort. Lite jobbigt men det gick som sagt. Verkar vara något med att man installerar svenska språket... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Det är ett problem med översättningsverktyget och mejlen, den "rättar" nämligen html koden när man sparar vilket gör att {products}{discounts} hamnar utanför tabellen. Vad jag vet är det bara mailalerts mejlet och order_conf.html som påverkas av detta, så dessa mejl bör man ändra via FTPn istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elin-BioLivs Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Någon som har lust att förklara för mig hur man gör för att få till det? Tack!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Kellander Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Hej! Jag använder 1.4.4.1 och har liknande problem. Jag har kopierat order_conf.html koden och lagt i filen new_order.html men i det mail som skickas till mig visas ej raden/raderna med produktens namn, apris, antal och summa. Däremot visas summeringen av produkter, rabatt, frakt och summa. Inte heller telefonnummer visas i mailet men finns i mallen. Ha det gott! Jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickardm Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Om ni editerat dessa mail måste ni radera dem via ftp, och ladda upp orörda filer från installationsmappen via ftp. Sedan måste ni via FTP gå in och editera mailen så att de ser ut som ni vill. Använder ni översättningsverktyget i webshopen så blir det knas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabio Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Kan man få in momssatsen separat här? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts