Jump to content

Attributes en combinations voorraadaantallen

Recommended Posts

Bij attributes and combinations heb ik een probleem met de voorraadstand.

Als ik de verschillenden types heb van een productsoort met een voorraad van b.v. 10, 12 en 14, dan wordt een voorraadstand van 36 weergeven in front office. hij telt de productaantallen dus bij elkaar op i.p.v dat het los van elkaar wordt weergeven. Iemand een oplossing hiervoor. In andere versies had ik hier geen last van.

Op dit moment heb ik versie 1.4.1.

• 2 weeks later...

Dit is een bekende bug in 1.4.1 en opgelost in 1.4.2

Zie hier voor meer info:

http://forge.prestas...owse/PSCFI-2076

Eigenlijk is het sterk aan te raden te upgraden naar de laatste versie van prestashop (maar tenminste naar versie 1.4.2) want er zitten behoorlijk veel bugs in 1.4.1

Maar als je toch bij je versie wilt blijven dan kan je het bestand 'product.js' in de bijgevoegde zip file uitpakken en kopieren naar de folder /themes/jouw_theme/js/. Dit is een nieuwere versie van product.js waarin het probleem is opgelost (en als testversie is uitgebracht tussen versies 1.4.1 en 1.4.2).

LET WEL: Er zijn in die file ook andere wijzigingen doorgevoerd die afhankelijk kunnen zijn van nieuwere versies van andere files. Zover ik kon zien is dat alleen het geval voor 'ProductController.php' dus waarschijnlijk is het verstandig dit bestand te kopieren naar de /controllers folder.

Ik kan niet garanderen dat het goed werkt of dat er geen andere problemen ontstaan door gebruik van de updates!! Zorg ervoor dat je een backup maakt van de originele bestanden en daarna goed testen met de nieuwe bestanden. Gebruik is op eigen risico!

updates.zip

• Create New...