Elin-BioLivs Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Längst ned på min shop www.biolivs.se har jag mina CMS-sidor, men det ligger även några extra sidor (Specialerbjudanden, Nya produkter, Bästsäljare, Kontakta oss) som jag inte lagt som CMS och som jag inte vill ha där nere. Någon som vet hur jag flyttar dom?! TACK SNÄLLA!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Pellets Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Hej Elin! Borde ligga under Moduler sedan längst ned Front Office Funktioner. Kill them eller Inaktivera dem. Eller vill du bara byta plats på dem? MVH//Mr Pellets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elin-BioLivs Posted October 21, 2011 Author Share Posted October 21, 2011 Ja men vad heter dom då!???!? Jag vill ta bort dom helt, eftersom just dom finns på andra ställen. Jag vill bara visa dom som jag själv lagt in som CMS-sidor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Pellets Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Under mina moduler heter dem Tex. Bästsäljarblock, Nya produkter, osv. har ju den delen på Svenska!!!Har du väl också??Jag har inaktiverat dem jag inte vill ha eller bara avinstallerat dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elin-BioLivs Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 Men jag vill ha kvar blocken! Jag vill bara inte att dom ska ligga som block OCH även som sidfot eller vad man ska kalla det. Som sidfot vill jag bara ha mina CMS-sidor! Help! Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannesw Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Det är väl bara ändra hejvilt i footer.tpl ? ta bort det du inte vill ha och lägga till det du vill ha? johannes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elin-BioLivs Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 Det är väl bara ändra hejvilt i footer.tpl ? ta bort det du inte vill ha och lägga till det du vill ha? johannes Jag hittade inget att ändra i footer.tpl (var ligger den? Jag tittade i den under "themes" Om det finns fler kanske jag kollat i fel! ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kidzbox.se Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Hej, om jag inte minns fel så ändrar du detta i CMS modulens inställningar. Finns alternativ i inställningar om dessa länkar samt "Powered by Prestashop" /Jimi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elin-BioLivs Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Hej, om jag inte minns fel så ändrar du detta i CMS modulens inställningar. Finns alternativ i inställningar om dessa länkar samt "Powered by Prestashop" /Jimi Jo, men där syns bara de sidor som jag själv har lagt till som CMS-sidor och inte dom här extra (Specialerbjudanden, Nya produkter, Bästsäljare, Kontakta oss). Grejen är att som faktiskt inte låg där från början, men sen dök dom bara upp där nere. En kvalificerad gissning är väl att jag gjort nått galet, men jag kan inte komma på VAD det skulle vara! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kidzbox.se Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Hej igen, vilken version av prestashop har du? from 1.4 finns det i CMS modulen. Bifogar en bild på vilka rutor det är. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elin-BioLivs Posted October 27, 2011 Author Share Posted October 27, 2011 Tack! Jag har 1.4. Det ser ju precis likadant ut hos mig. I CMS-modulen visas alla de sidor jag själv valt som CMS, men inte de där extra sidorna som jag INTE har valt att lägga där och som jag vill ta bort. Är du med på mitt problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannesw Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Det jag menade med ändra i footer.tpl var mer ändra allt =) har gjort min footer själv utan att pussla med moduler och ändra i backoffice, men det kanske är smidigt. Om du kikar moduler->positions i BO och kikar under footer, så kanske det avslöjar vad som ligger där? nått där borde det kunna vara du vill ta bort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Hej Elin, modules/blockcms/blockcms.tpl är filen du letar efter. Längst ned i den hittar du länkarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elin-BioLivs Posted November 3, 2011 Author Share Posted November 3, 2011 Tack för era svar! Jag har ju glömt att skriva i tråden att jag fått hjälp att identifiera problemet från annat håll! Det var mycket riktigt i modules/blockcms/blockcms.tpl jag skulle ändra, och när jag insett det kunde jag bara plocka bort dom oönskade länkarna! Passade även på att centrera mina CMS-länkar. Tack för att ni tog er tid!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
6772 Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Hej har samma önskan som Elin men jag vet inte exakt vilka filer man ska ändra i blockcms.tpl har provat lite och det händer ingenting :-(. Tömde cache enl en på forumet för en annan sak men då blev sidan helknäpp och kolumner försvann osv. Snälla hoppas någon kan hjälpa mig. Eller hur gör man en egen footer om man bara vill ha text där ingen länklista tex bara copyright osv Nu hoppas jag någon har tid snabbt Tack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts