ikke26 Posted October 11, 2011 Share Posted October 11, 2011 Hallo, Op dit moment ben ik bezig met de installatie van een nieuwe prestashop. Op dit moment heb ik prestashop al draaien op mijndomein.nl. Op mijndomein.nl/nieuw heb ik een nieuwe installatie aangemaakt met een nieuwe database en volledig geconfigureerd. Ik wil de gegevens van de oude shop bewaren. Ik wil deze onderbrengen onder mijndomein.nl/oud. Ik heb hiervoor alle bestanden verplaatst en in settings.Inc.php de ps_base_Uri veranderd in /oud/. Dit werkt echter niet. Ook het verplaatsen van de installatie van /nieuw/ naar / werkt niet. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik heb alles gebackupped zodat ik in het geval het niet werkte nog even op de oude installatie door kon. Alles heb ik op dit moment weer in de oude staat hersteld. Hulp zou zeer worden gewaardeerd. Bij voorbaat dank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted October 11, 2011 Share Posted October 11, 2011 Je moet het als het goed is eventjes aanpassen in je backoffice. Dit doe je door het adres mijndomein.nl/old/admin te doen of de naam waarin je je admin interface hebt zitten. Ga dan naar het tabblad eigenschappen en vervolgens ga je naar SEO & URL hierbij pas je onderaan de URL aan naar mijndomein.nl en dan de bovenste (PS Directory) verander je in /OLD/ Hopende dat het probleem hiermee verholpen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikke26 Posted October 12, 2011 Author Share Posted October 12, 2011 Ik heb geprobeerd wat je zegt, maar het werkt niet. Als ik naar mijndomein.nl/oud/ ga schakelt prestashop, zoals gewoonlijk door naar mijndomein.nl/oud/nl/. De admin werkt nog wel. Ik krijg dan de volgende 403 melding. Forbidden You don't have permission to access / on this server. Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Ik heb de .htaccess ook meeverplaatst. Is dit verkeerd of moet ik hier nog wat aan veranderen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Ja die moet je her genereren die zit bij tools > Generators Hier kun je een nieuwe HTACCES aan maken. Ook is het handig om de cache weg te gooien in je FTP In de map /tools/smarty/compile Die map leeg gooien en bij de zelfde smarty ook de map cache leeg maken. Misschien dat dat helpt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikke26 Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Ik heb de .htaccess opnieuw gegenereerd. Wat ontzettend stom zeg! Ik heb de .htaccess wel goed gezet e.d., maar was vergeten deze opnieuw te genereren. Alles werkt nu prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Kijk dat is helemaal mooi, het kon ook te maken hebben met de Cache. Altijd handig natuurlijk om een 2e exemplaar te hebben om te testen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts