need4speed Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Jeg har en Prestashop som kører version 1.3.1 Er det muligt i denne version af lave en fri forsendelse metode efter følgende princip. Hvis kunden er fra Danmark og har købt for min. 1000 kr. så får han forsendelse gratis. Dvs. hvis kunden er fra sverige eller tyskland så skal han ikke have fri forsendelse ved køb for 1000 kr. Er det muligt? Hvis ja hvordan gøres dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Nu bruger vi 1.3.6 men jeg har løst det relativt simpelt ved i classes/cart.php at tilføje if ($id_zone != 6) unset($configuration['PS_SHIPPING_FREE_PRICE']); lige under if (isset($artifical_zone_id) AND $artifical_zone_id > 0) $id_zone = $artifical_zone_id; elseif (isset($cookie->artificial_zone_id) AND $cookie->artificial_zone_id > 0) $id_zone = $cookie->artificial_zone_id; elseif (isset($this->id_address_delivery) AND $this->id_address_delivery) $id_zone = Address::getZoneById(intval($this->id_address_delivery)); else $id_zone = intval($defaultCountry->id_zone); Zone 6 er så vores DK zone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
need4speed Posted October 5, 2011 Author Share Posted October 5, 2011 Tak for info så er der sikkert en chance for at det også virker i 1.3.1 ? Det lyder som om, at det så ikke er en standard mulighed i 1.3.1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Nej det findes ikke som standard at kun 1 land har frifragt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shila Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Kan denne løsning også bruges i 1.4? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 1.4 er vidst skruet lidt anderledes sammen - men jeg har ikke tjekket det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts